کد خبر: ۳۵۶۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

نخست وزیر پاکستان رسما از روحانی استقبال کرد

محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان عصر جمعه از حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در کاخ نخست وزیری رسما استقبال کرد.
آفتاب‌‌نیوز : در این مراسم که عصر جمعه به وقت محلی برگزار شد، سرودهای ملی دو کشور همسایه نواخته شد و نواز شریف و حسن روحانی از گارد احترام حاضر در محل سان دیدند.

روحانی حدود ساعت 15:30 جمعه به وقت محلی در راس یک هیات عالی رتبه اقتصای-سیاسی وارد پایتخت پاکستان شد در فرودگاه نیز مورد استقبال نخست وزیر کشور میزبان قرار گرفت.
در این سفر دو روزه که با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفت و گوهای دو جانبه و رایزنی های منطقه ای با عالی ترین مقامات کشور میزبان انجام می شود، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت، حمید چیت چیان وزیر نیرو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی و محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران، روحانی را همراهی می کنند.

همچنین محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهوری و علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در ترکیب هیات عالی همراه رئیس جمهوری در سفر به پاکستان حضور دارند.
همچنین همزمان با سفر روحانی، هیاتی متشکل از حدود 60 نفر از تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی با هدف مطالعه زمینه های تجارت و همکاری های اقتصادی با پاکستان، به این کشور سفر کرده اند.

قرار است در جریان سفر روحانی به پاکستان، تعدادی سند همکاری میان دو کشور در زمینه های صادرات برق، بیمه، اتاق های بازرگانی، برنامه راهبردی بازرگانی، رسانه ای، آکادمی و علمی، پزشکی، بهداشت و گردشگری از سوی وزیران مربوطه و در حضور سران دو کشور امضا شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین