کد خبر: ۳۵۶۹۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
آخرین وضعیت جوی و ترافیکی؛

پایان دور نخست سفرهای نوروزی و ترددی پرحجم در جاده های منتهی به تهران

در اولین جمعه سال جدید و آخرین روز دور نخست سفرهای نوروزی، وضعیت تردد در اغلب جاده های کشور بویژه مسیرهای منتهی به استان تهران پرحجم گزارش شده و تردد خودروها به کندی انجام می شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا ، با پایان دور نخست سفرهای نوروزی و آغاز دور دوم تعطیلات، ترافیکی متراکم و نیمه سنگین در اغلب جاده های کشور گزارش شده بویژه محورهای منتهی به پایتخت از جمله محور قم - تهران و کرج - تهران، شاهد ترافیکی سنگین و حجم انبوهی از خودروهایی است که در این مسیر حضور دارند.

در بزرگراه تهران - کرج حدفاصل کلاک تا پل فردیس منطقه مهرویلا در استان البرز در دو لاین شمالی و جنوبی، ترافیک سنگین است.
همچنین طبق اعلام مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک جاده ای، ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور کرج - چالوس محدوده های مرزن آباد تا تونل کندوان و محدوده گچسر محور هراز، محدوده های تونل تکاور 2، گزنک، سه راهی لاسم و کهرود مسیر جنوب به شمال و محدوده پارک جنگلی آمل تا نارنجستان مسیر شمال به جنوب، محور فیروزکوه از شیرگاه به سوادکوه، مسیر شمال به جنوب و محور قزوین - رشت محدوده منجیل و رودبار مسیر شمال به جنوب ترافیک نیمه سنگین می باشد.

پلیس راه استان البرز که به منظور تخلیه بار ترافیکی در مسیر بازگشت به کرج و تهران، این جاده را از ساعت 12 امروز (جمعه) یک طرفه کرده، اعلام کرده که تردد وسایل نقلیه از ساعت 12 امروز تا ساعت سه بامداد فردا (شنبه هفتم فروردین ماه) از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع و نیز تردد وسایل نقلیه از ساعت 16 امروز تا ساعت سه بامداد فردا از مرزن آباد به سمت کرج یک طرفه است.

در حال حاضر با توجه به افزایش خودروهای در حال تردد در محور چالوس - کرج، خط شمال به جنوب کندوان (از چالوس به سمت تونل کندوان) دارای ترافیک نیمه سنگین است و در محدوده پل زنگوله و سیاه بیشه هم شاهد ترافیک سنگین هستیم.
همچنین پلیس راه گیلان، به منظور کشش ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور خودروها، تردد انواع کامیون و تریلر به غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی را در جاده رشت - قزوین و بالعکس تا ساعت یک بامداد شنبه هفتم فروردین ماه ممنوع کرده است.

پلیس راه خوزستان نیز با توجه به سنگین تر شدن آمد و شد خودروها در جاده های ورودی و خروجی استان، از مسافران خواسته که سفرهای غیرضروری خود را به تاخیر بیندازند. با توجه به پایان یافتن دور نخست سفرهای نوروزی، راه های خروجی خوزستان به ویژه ماهشهر به هندیجان و دیلم و اهواز به اندیمشک با ترافیک سنگینی مواجه است.
در استان آذربایجان غربی محور ماکو نیز بارش باران موجب کندی تردد خودروها شده است. در آذربایجان شرقی، تونل جلفا به سیه رود در حاشیه رودخانه مرزی ارس، ساعتی پیش به دلیل وقوع تصادف رانندگی، بسته و مسافران در دو سوی تونل معطل شده اند. وضعیت ترافیک در اتوبان تبریز - زنجان نیمه سنگین و تردد در محورهای مواصلاتی مراغه - هشترود در جنوب آذربایجان شرقی نیز پرتراکم است.

با توجه به بازگشت خودروها در پایان دور اول سفرهای نوروزی، پلیس راه از هم وطنان خواسته شکیبایی لازم را داشته باشند و در تمام طول سفر، مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و زمان بازگشت خویش را در مقایسه با مواقع معمول، چندین برابر تخمین بزنند.
اگرچه نخستین پایان هفته سال 95 در بیشتر نقاط کشور، آفتابی و آسمان صاف بود اما سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه هفته پیش رو خبر داده است. بر این اساس، آسمان استان تهران برای فردا (شنبه) نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد، افزایش تدریجی ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف و باران پیش بینی شده است.

در کردستان نیز هوا از اواخر وقت امروز بارانی و در هفته پیش رو بویژه از روز یکشنبه، بارش ها سیلابی خواهد بود. در مازندران، گیلان، آذربایجان غربی و اصفهان نیز طی هفته آینده افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و رعد و برق پیش بینی شده است.
در خراسان شمالی افزایش شدت وزش باد با احتمال توفان، رگبار باران و رعد و برق، جاری شدن رواناب و اختلال در رفت و آمد جاده ای همراه بوده و در زنجان نیز احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در مناطق شیبدار پیش بینی شده است.

همچنین در جنوب شرق کشور و در استان سیستان و بلوچستان، تصاویر ماهواره در حال حاضر خیزش توده گرد و خاک را به سبب وزش باد شدید در این منطقه نشان می دهد و در خوزستان پیش بینی شده از اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی، بارش های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق و تگرگ ابتدا در مناطق شمالی، ارتفاعات و شرق خوزستان را شاهد باشیم که به تدریج به سمت مناطق مرکزی و جنوبی گسترش می یابد.
هموطنان و میهمانان نوروزی در اقصی نقاط کشور لازم است پیش از بازگشت، از طریق سامانه مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری و حمل ونقل به شماره 141 از وضعیت تردد در جاده ها و از طریق سامانه 134 از شرایط آب و هوایی مبدا مورد نظر، اطلاعات لازم را کسب و سپس برای بازگشت خود برنامه ریزی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین