کد خبر: ۳۵۶۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴

روحانی در پاکستان: نباید تروریست ها امنیت مرزهای ایران را تهدید کنند

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: اراده دو کشور ایران و پاکستان این است که بتوانیم قویا با تروریسم مبارزه کنیم و نگذاریم گروه‌های تروریستی و افراطی امنیت مرزهای مشترک ما را تهدید کنند.
آفتاب‌‌نیوز : حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با نخست وزیر پاکستان اظهارداشت: در رابطه با مسائل اقتصادی از جمله انرژی، گاز و صادرات برق گفت‌وگو‌هایی را انجام دادیم.

وی تصریح‌کرد: بی‌تردید امنیت پاکستان امنیت ماست و امنیت ما امنیت پاکستان است، برای امنیت مرزهای شرقی ایران و غربی پاکستان باید بیش از گذشته تلاش کنیم.

روحانی ادامه داد: اراده دو کشور این است که بتوانیم قویا با تروریسم مبارزه کنیم و نگذاریم گروه‌های تروریستی و افراطی امنیت مرزهای مشترک ما را تهدید کنند.

رئیس‌جمهور همچنین یادآور شد: راجع به مسائل امنیت منطقه و همکاری‌های بین ایران و پاکستان برای امنیت کشورهای منطقه و دنیای اسلام که باید تحقق یابد گفت‌وگو کردیم؛ همچنین رایزنی‌هایی که بین دو کشور باید بیش از گذشته وجود داشته باشد مورد تأکید دو طرف قرار گرفت.

به گزارش فارس نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان نیز در این نشسست خبری اظهارداشت: به منظور افزایش فعالیت‌های اقتصادی و تسهیل ارتباط بین دو کشور تصمیم گرفتیم دو نقطه مرزی جدید بین ایران و پاکستان گشایش یابد.

وی افزود: در گذشته روابط اقتصادی دو کشور تحت تأثیر شدید تحریم‌ها قرار گرفته بود اما در مذاکرات امروز بر اراده بیشتر خودمان و استفاده از تمام امکانات موجود بر افزایش مجدد مبادلات تجاری دو کشور تأکید شد.

نخست وزیر پاکستان ادامه داد: امضای این تفاهم‌نامه‌ها می‌تواند همکاری دوجانبه به خصوص در بخش‌های اقتصادی و آموزشی و ... را افزایش دهد؛ اطمینان دارم روابط دو کشور تقویت خواهد شد و عزم خود را برای همکاری در سطح ممتاز بین دو کشور اعلام می‌داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین