کد خبر: ۳۵۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۳۵

بکارگیری نسل چهارم از راکتورهای هسته ای فرانسه در سال 2020

آفتاب‌‌نیوز : بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، تحقیقات اولیه در زمینه ساخت راکتورهای نسل چهارم پاریس در شمال فرانسه در حال انجام است و دولت شیراک از سال 2007 میلادی کار ساخت این گونه از راکتورها را آغاز خواهد کرد. 

در حال حاضر 6 نمونه از این راکتورها با در نظر گرفته شدن پیشرفت امنیت جهان، جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای، تحلیل ضایعات، دسترسی انسان به منابع طبیعی و کاهش هزینه های جهان طراحی شده است. 

ژاگ شیراک، رئیس جمهوری فرانسه در خصوص آزمایش اولیه نسل چهارم از راکتورهای هسته ای پاریس گفت: فرانسه برای حفظ قدرت خود زمینه انرژی هسته ای و حفظ نام خود به عنوان یکی از قدرت های جهان، احتیاج به انجام این گونه از آزمایشات دارد. 

وی خاطر نشان کرد که با راه اندازی این راکتور فرانسه از منابع انرژی خود استفاده بهتری خواهد کرد و ضایعات کمتری خواهد داشت. 

شیراک افزود: دولت فرانسه در خصوص امنیت برنامه های انرژی هسته ای خود بسیار محتاط عمل خواهد کرد و قوانین بین المللی را در نظر خواهد داشت. 

کارشناسان هسته ای در این خصوص خاطر نشان کردند که برنامه هسته ای فرانسه، امریکا و دیگر کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و توسعه راکتورهای نسل چهارم در این کشور، فرانسه را قادر می سازد تا در زمینه تامین انرژی خود در بین دیگر کشورهای اروپایی استقلال بیشتری داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین