آفتابنیوز : خودروی تجاری، نشانه آن است. اما برای بزرگترین دوره زمانی از سال 2000 تاکنون این موضوع برای لینکلن بخشی بی اهمیت بوده است.
به گزارش جماران، شرکت لینکلن موتور در سال ۱۹۱۷ توسط هنری ام. لیلند و پسرش ویلفرد لیلند در دیترویت، میشیگان تاسیس شد. لیلند بهدلیل علاقهای که به آبراهام لینکلن داشت، نام شرکتش را لینکلن موتور نهاد. دهه های زیادی است که این خودروساز بیمه گذار خودروهای خود بوده و اولین لیموزین های رییس جمهور و خودروهای لوکس را ساخته است. در سال 1990 لینکلن یک چهارم خودروهای تولیدی جهان را تولید می کرد اما با بحران مالی در شرکت خودروسازی لینکلن در سال ۱۹۲۲ در پی ورشکستگی و در ازای مبلغ ۸ میلیون دلار، به کمپانی فورد واگذار شد.
حالا مدیران این شرکت خودروسازی اعلام کرده اند که می خواهند نام تجاری خود را در جهان زنده کنند. آنها می گویند قصد دارند با استراتژی جدیدی که در پیش گرفته اند ت 19 درصد از سهم بازار را طی چند ماه آینده از آن خود کنند.
خودروسازان لوکس در ایالات متحده حدود 10 تا 13 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و نسبت به خودروسازان دیگر یک سوم از تولیدشان سود آور است.
اما مشتری های خودروهای لوکس هم بازار شلوغ خودش را دارد. تنها در ایالات متحده، رقبای لینکلن را کادیلاک، BMW، مرسدس بنز، لکسوس، آئودی، آزاد، اینفینیتی، پورشه، و یک نام تجاری تازه وارد یعنی هیوندای را تشکیل می دهد.مشتری های خودروهای لوکس را غالبا ورزشکاران و هنرمندان تشکیل می دهند.
البته چین هم در حال حرکت در این بازار است،هرچند این کشور بیشتر مصرف کننده خودروهای آمریکایی چون کادیلاک بوده است اما در تلاش است که خودروی لوکس تولید کند.