کد خبر: ۳۵۷۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷

وقوع کولاک در گردنه های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال وبختیاری گفت: گردنه های چری و شاه منصوری در شهرستان کوهرنگ صبح دوشنبه به دلیل وزش باد شدید، دچار کولاک شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این گردنه ها از محورهای ارتباطی شهرستان کوهرنگ به خوزستان است که روز یکشنبه نیز به دلیل بارش برف بسته شده بود.

مهرداد قطره سامانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دربارش های روز گذشته، بیشترین میزان بارش در ایستگاه دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ با 47 میلیمتر ثبت شده است.

وی گفت: بارش های روز گذشته در استان به صورت برف و باران توام بوده که در ارتفاعات گردنه های چری و شاه منصوری بارش ها به صورت برف بوده است.

به گفته وی، هم اکنون ارتفاع برف در گردنه های چری و شاه منصوری کم است اما به دلیل وزش باد این گردنه ها دچار کولاک است.

قطره سامانی اظهار داشت: در روز گذشته میزان بارش ها در ایستگاه های شلمزار و کوهرنگ 36 میلیمتر ، اردل 27 میلیمتر، فارسان 13 میلیمتر، لردگان 16 میلیمتر، بن و بروجن یک میلیمتر و شهرکرد پنج میلیمتر بوده شده است.

وی گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی در منطقه است که این سامانه به تناوب تا روز سه شنبه باعث رگبار ورعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف و در برخی مناطق مستعد باعث بارش تگرگ می شود . 

قطره سامانی گفت: برای امروز دوشنبه در برخی نقاط استان وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

شهرستان کوهرنگ در فاصله 90 کیلومتری مرکز استان چهارمحال وبختیاری و جاده های این شهرستان از محورهای ارتباطی این استان با خوزستان محسوب می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین