کد خبر: ۳۵۷۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۳

ترکیه سفیر آلمان را احضار کرد

پس از انتشار ویدئویی در راستای به تمسخر گرفتن رییس جمهوری ترکیه و سیاست‌های وی در یک شبکه تلویزیونی آلمان، وزارت خارجه ترکیه، سفیر آلمان را احضار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مارتین اردمان، سفیر آلمان در آنکارا برای ارائه توضیحات درباره علت پخش ویدئویی در برنامه طنز "اکسترا 3" در شبکه ان.دی.آر در هفدهم مارس 2016، به وزارت خارجه ترکیه احضار شد.

بر اساس گزارش مجله اشپیگل، در این ویدئوی یک دقیقه و 52 ثانیه‌ای، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره سیاست‌هایش در قبال پناهجویان، سرکوب آزادی بیان در کشور و اتهامات وارده مبنی بر حمایت از نیروهای داعش با آواز مورد تمسخر قرار گرفته بود.

این ویدئو در حالی منتشر شده است که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان فعالانه با ارائه امتیازاتی درصدد جذب کمک ترکیه برای مدیریت بحران مهاجرت در اروپا است.

همکاری مرکل با ترکیه با انتقاد شدید حزب چپ‌ آلمان روبرو شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در همین راستا، دیتمار بارش، رئیس فراکسیون حزب چپ‌ها در بوندستاگ، اردوغان را به معامله‌ای متظاهرانه متهم کرد و گفت: شما به اردوغان، یعنی به مردی امکانات می‌دهید که اجازه بمباران عراق را صادر کرده، بر علیه شهروندان کشورش جنگ به راه انداخته و آزادی مطبوعات را از میان برده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین