کد خبر: ۳۵۷۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

5000روس زبان درصف گروه تروریستی داعش

بر اساس آمار یک موسسه تحقیقاتی، حدود پنج هزار شهروند روسی و کشورهای آسیای مرکزی موسوم به «تروریست های سیریلیک» یا روس زبان، طی دو سال گذشته در صف گروه افراطی داعش قرار گرفته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
گروه سوفان (soufan group)، یک موسسه تحقیقاتی در نیویورک آمریکا، که تحولات مربوط به گروههای افراطی را پیگیری و پژوهش می کند، شمار افرادی که از روسیه و کشورهای آسیای مرکزی شامل تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان به گروه تروریستی داعش سوریه و عراق پیوسته اند را حدود پنج هزار نفر عنوان کرد. 

به گزارش رسانه های محلی تاجیکستان و به نقل از این موسسه، تروریست های داعش از کشورهای شوروی سابق که تروریست های سریلیک یا روس زبان نام برده می شوند، در بدنه داعش جمعیت خاص خود را تشکیل داده اند.

به گفته این منبع، بیشتر آنها در شهر رقه سوریه مستقر شده اند و بسیاری از آنها در آن شهر همراه با خانواده های خود به سر می برند و حتی محله های خاص خود را دارند و داعش مسوولیت های کلیدی را هم به روس زبان ها اعطا می کند.

در این گزارش آمده است: داعش یک گروه افراطی تروریست است که در سال 2014قسمت هایی از قلمرو سوریه و عراق را اشغال و در سرزمین های تحت تصرفش اعلام خلافت کرد؛ افراد این گروه با برخورد بی رحمانه خود نسبت به اسیران و دگراندیشان، از جمله با زنده به گور کردن و سوزاندن اسرای خود مشهور شده اند. این گروه بر اساس آمارها حدود 20 هزار شهروند خارجی از کشورهای مختلف را نیز زیر پرچم سیاهش در سوریه و عراق جمع آورده و در حال حاضر یکی از خطرناکترین گروههای تروریستی جهان شناخته می شود. 

داعش مسئولیت یک سلسله حمله های تروریستی در نقاط مختلف دنیا، از جمله مسئولیت حمله های ماه نوامبر پاریس، که 130 کشته بجا گذاشت و حمله های روز 22 مارس در فرودگاه و متروی بروکسل را که منجر به کشته شدن بیش از 30 نفر شد را بر عهده گرفت. 

به گزارش ایرنا، مقامات تاجیکستان همواره از افزایش شمار شهروندان تاجیک در صف گروههای افراطی همچون داعش اظهار نگرانی می کنند. به حساب مقامات دوشنبه، بیش از یکهزار شهروند تاجیکستان به سوریه و عراق رفته و به گروههای تروریستی پیوسته اند؛ تاکنون از کشته شدن 150 شهروند تاجیک در جنگ های سوریه و عراق گزارش شده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین