کد خبر: ۳۵۷۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

ناتو دکترین دفاعی خود در شرق اروپا را تغییر می‌دهد

فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا گفت: ناتو و آمریکا در حال تغییر دکترین دفاعی خود از "اطمینان دادن به بازدارندگی" در شرق اروپا هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 ژنرال فیلیپ بریدلاو فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا روز پنجشنبه تاکید کرد: ناتو و آمریکا در حال تغییر دادن دکترین دفاعی خود در شرق اروپا از اطمینان دادن به بازدارندگی در واکنش به اقدامات تجاوزکارانه روسیه هستند.

ابه گزارش خبرگزاری فرانسه،ظهارات این مقام آمریکایی در پایتخت لتونی در شرایطی است که پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرده است که قصد دارد یک تیپ زرهی جدید شامل 4200 نیروی نظامی را اوایل سال 2017 میلادی در شرق اروپا مستقر کند.

بریدلاو تصریح کرد: اگر مجبور شویم، ما آماده جنگ و پیروزی هستیم. نیروهای ما از اطمینان دادن به سوی بازدارندگی تغییر موضع می دهند، این شامل اقداماتی است که آمادگی کلی ما را به طور گسترده ای ارتقا دهد.

وی در ادامه گفت: ما از شرق و اروپا شاهد اقدامات تجاوزکارانه روسیه هستیم و این اقدامات را در دو سال اخیر مشاهده کرده ایم. روسیه به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه است.

روسیه در سال 2014 میلادی شبه جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد و این اقدام با واکنش شدید کشورهای غربی روبرو شده است. از آن زمان تاکنون کشورهای شرق اروپا از جمله کشورهای بالتیک و لهستان رایزنی گسترده ای را برای افزایش حضور ناتو در این منطقه آغاز کرده اند.

ژنرال فیلیپ بریدلاو تاکید کرد: طرح اجرایی ارتش آمریکا همچنان رویکرد قدرتمند و متعادل ما نسبت به اطمینان دادن به متحدان آمریکا در ناتو را در قبال اقدامات تجاوزکارانه روسیه در شرق اروپا و سایر مناطق ، نشان خواهد داد.

وی افزود: متحدان و شرکای ما قابلیت بیشتری را مشاهده خواهند کرد. آنها حضور مداوم بیشتر یک تیپ زرهی را با تجهیزات مدرن در کشورهای خود، خواهند دید.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا ماه گذشته بودجه پیشنهادی پنتاگون برای سال آینده را ارائه کرد که شامل 3.4 میلیارد دلار برای عملیات نظامی در اروپا بوده است. این رقم نسبت به بودجه سال گذشته 4 برابر شده است.

ارتش آمریکا هم اکنون 62 هزار نیروی نظامی دائمی در اروپا مستقر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین