کد خبر: ۳۵۷۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

ال کلاسیکوی برگشت؛ جادوی زیزو یا سلطه انریکه؟

بارسلونا و رئال مادرید حساس ترین دیدار هفته سی و یکم رقابت های لالیگای اسپانیا را برگزار خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 دیدار برگشت دو تیم بارسلونا و رئال مادرید شنبه و از ساعت 23:00 به وقت ایران آغاز خواهد شد که در آن دو تیم بزرگ فوتبال جهان باید در شهرآورد فوتبالی در این کشور برابر هم به میدان بروند.

از هفته سی و یکم رقابت های لالیگای اسپانیا دو تیم بارسلونا و رئال مادرید بای در دیداری حساس در ورزشگاه نیوکمپ به میدان بروند. اختلاف 10 امتیازی بارسلونا با رئال مادرید در صدر جدول خیلی از حساسیت این دیدار را از بین برده است با این حال تیم کاتالانی می داند شکست در این دیدار و کوچکترین غفلت ممکن است تاوان سختی برایشان داشته باشد. برای اولین بار است که زین الدین زیدان به عنوان مربی این دیدار بزرگ را تجربه می کند. در دورر رفت بنیتس در اولین ال کلاسیکوی خود حسابی نقره داغ شد و با 4 گل برابر بارسلونا شکست خورد. پیروزی بارسلونا در این دیدار عملا باعث خواهد شد تا رئال و اتلتیکو از رقابت برای قهرمانی جا بمانند و در ادامه شاهد یک لیگ یک طرفه باشیم ولی شکست بارسلونا باعث خواهد شد تا دوباره هیجان به لیگ اسپانیا بازگردد.

بارسلونا در هفته قبل برابر ویارئال به تساوی 2 بر 2 رضایت داد البته شکست اتلتیکومادرید برابر اسپورتینگ خیخون باعث شد اختلاف در صدر جدول کم نشود. رئال مادرید نیز با برتری 4 بر صفر برابر سویا توانست با روحیه خوب خود را برای این دیدار حساس اماده کند.

دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با برتری خیره کننده تیم مهمان یعنی بارسلونا به پایان رسید. تیم انریکه در آن دیدار توانست با نتیجه 4 بر صفر رئال مادرید را شکست دهد. لوئیس سوارس 2 بار، نیمار و اینیستا برای آبی و اناری ها در آن دیدار گلزنی کردند.

در دیدار رفت مسی و رونالدو نتوانستند برای تیم هایشان گلزنی کنند. البته مسی مصدوم بود و به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد. لیونل مسی با زدن 21 گل بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو است. مسی همچنین با دادن 13 پاس گل، سطان پاس‌های گل در تاریخ این رقابت بزرگ است. البته رونالدو نیز با گلزنی در 6 ال کلاسیکوی پی در پی رکورددار بود که او در این 6 دیدار موفق شد 7 بار برای تیمش گلزنی کند.

دو تیم تاکنون 230 بار در دیدارهای رسمی برابر هم به میدان رفتند که سهم رئال مادرید 92 برد بوده است. 90 برد هم برای بارسلونا به دست امده است و تنها 48 دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.

به گزارش ایسنا،رئال مادرید 388 گل به ثمر رسانده است و این در حالی است که بارسلونا 375 گل را وارد دروازه رئال کرده است.

درگذشت یوهان کرایف اسطوره باشگاه بارسلونا یک هفته قبل از این دیدار حساس حسابی هواداران این تیم را غمگین کرده است و به همین خاطر قبرار است مراسم ویژه ای قبل از این دیدار برای یادبود کرایف انجام شود. کاتالان ها 39 دیدار است که شکست نخوردند و از این حیث توانستند رکورد جدیدی با انریکه به نام خود ثبت کنند و با شکست نخوردن در این دیدار آنها به مرز 40 بازی بدون شکست می رسند.

یک هفته بعد از تعطیلی رقابت های باشگاهی به دلیل دیدارهای ملی این دیدار برگزار خواهد شد. اسپانیا در این هفته با تعداد زیادی از بازیکنان بارسلونا برابر ایتالیا و رومانی به تساوی رسید. استفاده دل بوسکه از بازیکنان بارسا در دیدار برابر رومانی و استراحت دادن به بازیکنان رئال مادرید هواداران بارسلونا را عصبی کرده است.

هر چند بارسلونا در صدر جدول لالیگا قرار گرفته است ولی خط حمله رئال مادرید بهتر عمل کرده است و توانسته 87 گل در لالیگا به ثمر برساند این در حالی است که خط حمله بارسلونا 86 گل به ثمر رسانده است.

بارسلونا و رئال مادرید مشکلی برای این دیدار ندارند و تنها جرمی متئو مدافع فرانسوی بارسلونا به دلیل مصدومیت هنگام بازی برای تیم ملی فرانسه به مدت 8 هفته نمی تواند تیمش را همراهی کند و به این ترتیب او در این دیدار غایب است. همچنین جوردی آلبا نیز ممکن است این دیدار را از دست بدهد. از طرفی رئال‌مادرید مشکلی برای این دیدار ندارد و با تمام قوا به میدان خواهد رفت.

دو تیم در لیگ قهرمانان نیز حضور دارند و باید این هفته بعد از این دیدار حساس برابر حریفان خود به میدان بروند. رئال مادرید برابر ولفسبورگ به میدان خواهد رفت و بارسلونا به دیدار اتلتیکومادرید می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین