کد خبر: ۳۵۷۸۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

گفت‌وگوی همسر سابق البغدادی با روزنامه سوئدی

«سجی الدلیمی» همسر سابق ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، در گفت وگویی، بمبگذاری های اخیر این گروه را در بروکسل، تروریستی، وحشیانه و غیر انسانی خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه دیلی تلگراف روز پنجشنبه در گزارشی نوشت: سجی الدلیمی همسر 28 ساله سابق ابوبکر البغدادی که در تبادل اسرا بین نیروهای امنیتی لبنان و جبهه النصره آزاد شده در گفت وگو با روزنامه سوئدی اکسپرسن گفته که پس از فوت شوهر اولش با ابوبکر البغدادی که در آن زمان استاد دانشگاه بغداد بوده ، ازدواج کرده است و وقتی متوجه شده که او رهبر داعش است دچار 'شوک ' شده است.

این روزنامه به نقل از الدلیمی افزود: ابوبکر البغدادی فردی عادی بود. درباره گذشته اش چیز زیادی نمی گفت. او مشکوک بود و خیلی اهل معاشرت نبود. او روزهایش را در دانشگاه سپری می کرد و در آنجا آموزش دین و شریعت اسلامی می داد؛ برخی روزها برای چند روز ناپدید می شد. 

دیلی تلگراف نوشت: الدلیمی با بیان اینکه زندگی اش با البغدادی 'سطحی ' بوده و یک فرزند از او به نام هاجر دارد، گفت: او بچه دوست بود و از این نظر فرد خوبی بود؛ اما به دلیل حسادت همسر سابقش در سال 2009 وی را ترک کرد.

این روزنامه افزود: وی که برای اولین بار تصویر شوهرش را در زندان لبنان برای شناسایی رویت کرده است، می گوید: آنها تصویر شوهر سابقم را نشان دادند و گفتند که آیا او را می شناسم یا نه. در نهایت مشخص شد که من زن خطرناک ترین مرد دنیا بودم.

دیلی تلگراف نوشت: الدلیمی ضمن محکوم کردن شوهرش و گروه تروریستی داعش گفت: به عنوان یک مادر، کارهایی که آنها انجام می دهند را اقدام تروریستی می دانم. اگر کسی فرزند من را آزار دهد او یک تروریست است.

گفته می شود سجی الدلیمی فرزند «حمید الدلیمی» یکی از فرماندهان ارشد حزب بعث صدام است که پس از حمله آمریکا به عراق، از چنگ کمیته های مجازات مردم عراق نجات داده و در الانبار مستقر شد.
حمید الدلیمی، مشاور نظامی ابوبکر بغدادی و یکی از پدیدآورندگان ساختار نظامی داعش بود که سال گذشته در سوریه به هلاکت رسید.

«عمر الدلیمی» برادر دیگر سجی، ریاست یکی از یگان های داعش در 'القلمون' را برعهده دارد.
برادر کوچکتر او «خالد» که تنها 15 سال سن داشت، دو سال قبل در صفوف 'کتیبة الخضراء' در جبهه قاره که اکنون به دست ارتش سوریه است فعالیت داشت.

خواهر سجی به نام «دعاء» در انتقام خون همسرش «حارث امیر» یکی از سرکرده های داعش در منطقه 'العامریة' بغداد سعی داشت خود را در یک تجمع کُردی در اربیل منفجر کند.

سجی الدلیمی دارای چهار فرزند که دو فرزند اولش با نام های «اسامه» و «عمر» از «فلاح اسماعیل الجاسم» فرمانده سابق 'جیش الراشدین' در الانبار است که فلاح اسماعیل در سال 2010 در درگیری های این استان کشته شد.

وی پس از کشته شدن همسر اولش با «ابوبکر البغدادی» ازدواج کرد که حاصل ازدواج آنان تنها یک دختر به نام «هاجر» بود.

به گزارش ایرنا، سجی به مدت 7 سال با سرکرده داعش زندگی کرد و پس از جدایی از ابوبکر البغدادی برای سومین بار با یک مرد فلسطینی به نام «کمال محمد خلف» ازدواج کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
0
خانوادگی تروریستن بعد میگه نمیدونستم شوهرم سرکرده داعشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین