کد خبر: ۳۵۷۸۵۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
درد است که عده‌ای حقایق و منافع ملی را به پای سیاست قربانی می‌کنند

انتقاد وزیربهداشت از رویکرد برخی رسانه‌های‌داخلی درباره لغو سفر روحانی به اتریش

وزیر بهداشت از رویکرد برخی رسانه‌های داخلی درباره لغو سفر رییس جمهور به کشور اتریش انتقاد کرد و گفت: با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می‌کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع "عزت، حکمت و مصلحت" یک تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که "عزت و اقتدار ایران و ایرانی" از چه درجه اهمیتی برخوردار است.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر سیدحسن هاشمی در یادداشتی با عنوان "درباره لغو سفر اتریش" در کانال تلگرامی‌اش آورده است:« قرار بود روز سه شنبه بعد از ظهر، رئیس جمهوری را به همراه تنی چند از وزرا و مشاورین در سفر به اتریش همراهی کنم. در واپسین ساعات سفر از سوی دکتر روحانی لغو و به زمان مناسب موکول شد. دفتر رئیس جمهور علت تعویق سفر را "ملاحظات امنیتی و تامین شرایط مطلوب‌تر در خصوص برنامه و توافقات مورد نظر دو کشور" اعلام کرد.

اینکه رسانه‌های خارجی، شبکه‌های بیگانه و ضد انقلاب، چه گفته و چه تفسیر کرده و می‌کنند؛ اهمیتی ندارد. اما آنچه رسانه‌های ما می‌گویند، قاعدتا مهم است و بویژه انتظار می‌رود که رسانه ملی مسیر آنها را نرود.

متحیرانه برنامه‌ای دیدم که آشکارا رویکرد رییس جمهور اتریش و مقامات آن کشور را بر موضع ریاست جمهوری خودمان ترجیح می‌داد. اینکه گویی "امنیت در حد اعلا برقرار بوده، تدابیر شدید امنیتی درست شبیه سفر رؤسای جمهور روسیه، چین و آمریکا در نظر گرفته بوده" و ... لذا اطلاعیه دفتر رییس جمهوری ایران بی اساس است!

دلم می سوزد. مدت‌هاست طیفی از رسانه‌ها در خصوص مسایل مهم سیاست خارجی و عملکرد دولت، نه تنها حرف رییس جمهور اتریش را بر بیانیه رسمی دفتر رییس جمهور خودمان ترجیح می‌دهند؛ بلکه اظهار نظر و تحلیل و گاه خیال‌پردازی مقامات غربی؛ و خیلی اوقات نیز افراد دست چندم و غیر مسئول آمریکایی را از سخن رییس جمهور و مدیران ارشد کشورمان مستندتر می‌دانند و مداوما به بازتاب آن می‌پردازند. به راستی چرا و به چه قیمت؟.

درد است. متاسفانه عده‌ای ندانسته، و چه بسا برخی هم آگاهانه، حقایق و منافع ملی را به پای سیاست قربانی می‌کنند. البته مقامات و بخش‌های مسئولی هم، با کم کاری و بی دقتی، باعث تخریب و تضعیف مواضع جمهوری اسلامی؛ و بهانه دادن به این و آن، می‌شوند.

در همین حد و با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می‌کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع "عزت، حکمت و مصلحت" یک تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که "عزت و اقتدار ایران و ایرانی" از چه درجه اهمیتی برخوردار است. این تصمیم، مستحق تکریم و قدرشناسی است یا تخریب؟! و آیا شایسته است که بدلیل عدم امکان بیان خیلی از مسایل (بخاطر مصلحت و منافع کشور)، بهره‌برداری سیاسی شود و افراد و تریبون‌ها، حقوق مردم را نادیده گیرند؟

من دیپلماسی بلد نیستم، ولی غرور دینی و ملی آقای روحانی و استواری و سخت‌گیری ایشان در برخورد با تروریست‌ها و آدم‌کش‌ها را می‌ستایم و به این تصمیم انقلابی، شجاعانه و هوشیارانه، که عزت و منافع پایدار کشور را به دنبال دارد؛ علی‌رغم هر خسارت احتمالی و کوتاه مدت، از صمیم قلب احترام می‌گذارم. معتقدم که او یک انقلابی با تدبیر، شاگرد امام، مطیع و یار رهبری است.

امید که امسال، همه با هم باشیم تا ملت آسایش و آرامش بیشتری بیابد و مرهمی نهیم بر زخم‌های اقتصادی و اجتماعی ملت شریف ایران. ان شاءالله."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
13
ازاین رسانه که فقط اسمش ملی است نمی توان بیشتر انتظارداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
12
درود بر دكتر هاشمي. مرد فهيم وباغيرت ووزير قابل وتوانمند كشور مان
خداوند امثال شما را براي اين كشور حفظ كند. انشاله
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
0
9
درود بر دکتر هاشمی وزیر شجاع کابینه که جدای از وظایفش در بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که حقا در خور شان ملت ایران بوده و قابل تشکر فراوان است ، ایشان در سایر مسائل نقش تئوریسین را دارند. مسائل و معضلات را معرفی و راه و چاره را مشخص و خواستار اقتدار دولت اعتدال و تدبیر و ملت بزرگ ایران می باشند.
رحمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
14
افرین ودرودبی پایان به جناب دگترقاضی زاده هاشمی وزیرمحترم بهداشت بااین تحلیل انقلابی ومنطقی اش
بیزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
8
درودخدا بر دکتر هاشمی عزیز که یک غیور مرد تمام عیار است.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
2
مجلس آینده بایستی به طریق ممکن محدودیت هایی برای صدا وسیما ایجاد کند ودولت هم بایستی تا حدممکن رسانه میلی را تحریم واز هر گونه مصاحبه محروم کنند
حمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
2
درود بر شما انسان ازاده
حمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
3
درود بر شما انسان ازاده شما را که میبینیم به یاد جمله معروف امام حسین (ع)میوفتم که به حر بن ریاحی فرمودند؛ که خدا تو را ازاده افرید. و این جمله چقدر شایسته شماست .در عین خفقان حرفتان را به صراحت میزنید. درود بر شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
3
درود درود درود بر شما مرد شریف کابینه امید
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
1
رسانه ی مثلا ملی میخواد دولت آقای روحانی رو دروغگو معرفی کنه
ولی مردم خودشون بهتر تشخیص میدن کدوم دولت 8سال به مردم دروغ گفت و بیت المال روحیف و میل کرد و کدوم دولت داره صادقانه کار میکنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین