کد خبر: ۳۵۷۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷

نوروز 95 و داغ‌ترین خبرهای سینما و تئاتر

سینما و تئاتر ایران در تعطیلات نوروزی 95 ، نسبت به سال‌های گذشته روزهای به نسبت آرامی را در بخش خبر سپری کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
ایسنا در ادامه مروری دارد به مهم‌ترین خبرهایی که در روزهای تعطیل و نیم‌تعطیل سپری شده،مخابره شد.

فروش و استقبال مردم از اکران نوروزی فیلم‌ها تاجایی پیش رفت که برخی مدیران پردیس‌های سینمایی را وادار کرد تا سانس‌های بامدادی و حتی سحرگاهی بگذارند.

خبر استقبال مردم که برخی کارشناسان آنها را ناشی از تبلیغات ماهواره‌ای دانستند؛ از جمله خبرهای مهم بود که هر روز به طرق مختلف و خصوصا از طریق پخش‌کنندگان فیلم‌ها، بازارش در رسانه‌ها داغ می‌شد،غافل از آنکه همچنان پردیس‌های سینمایی فروش دارند و برخی سالنهای سینمایی قدیمی به طبع شرایط، کمتر مخاطبی به سراغ‌شان می‌رود.

انتشار دیرهنگام خبر بستری شدن کیارستمی

اما انتشار دیرهنگام خبر، بستری شدن عباس کیارستمی در بیمارستان، در حالی که این کارگردان سرشناس سینمای ایران پیش از عید در بیمارستان بستری شده بود، از جمله خبرهای داغ تعطیلات نوروزی بود. (این کارگردان ترجیح داد که خبرش مخابره نشود)

کیارستمی کارگردان "طعم گیلاس" و "خانه دوست کجاست" که در عرصه‌ی جهانی شناخته شده است به دلیل مشکلات گوارشی این روزها تحت نظر است و طبق اعلام نزدیکانش روند بهبود را سپری می‌کند.

تغییر نام ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر

و سرانجام نام ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر به ایستگاه تئاتر شهر تغییر کرد.

شاید در روزهای نیمه تعطیل سپری شده؛ خبر خوب تغییر نام ایستگاه چهاراه ولیعصر، مهم‌ترین خبر امیدبخش برای تئاتری‌ها در اولین روزهای سال 95 بود.

سرانجام مسوولان شهرداری به وعده‌ای که به تئاتری‌ها دادند،عمل کردند و نام ایستگاه "چهاراه ولیعصر" به تئاتر شهر تغییر کرد.

پیام تبریک متفاوت و معنادار احمدرضا درویش

به گزارش ایسنا، پیام تبریک نوروزی احمدرضا درویش کارگردان فیلم متوقف شده‌ی "رستاخیز"، دوباره بحث‌ توقف نمایش این فیلم را به صدر اخبار آورد.

"رستاخیز" که عیدفطر سال گذشته (سال 94) قرار بود به نمایش درآید و اتفاقا یک روز هم به نمایش درآمد و سپس از سوی وزارت ارشاد به دلیل برخی مصلحت‌ها اکرانش متوقف شد،همچنان وضعیت بلاتکلیفی در اکران دارد.

درویش در پیام نوروزی‌اش آورده بود که

" عالم بی بهار، چیزی کم دارد

بهار بی نسیم،چیزی کم دارد

خیزش،گرچه به فریاد مبتلاست

رستن در بند و حبس،چیزی کم دارد

عاشقان گرد کعبه‌ی عشق در طواف اند مدام

کعبه بی عشق حسین،چیزی کم دارد

سلام مرا به دردانه‌ام برسان

که شعر بهار بی رستخیز،چیزی کم دارد!

سال نو مبارک!»

به گزارش ایسنا،در ادامه باید به اجرای برخی تئاترها از جمله تئاتر فرهاد آییش و امیردژاکام در ایام نوروز اشاره کنیم که از 8 فروردین ماه در تئاتر شهر به صحنه رفتند.

فرهاد آئیش در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار خرسندی کرد و گفت: ابتدا از اجرا در تعطیلات نوروز نگران بودم اما بعد از گذشت چند روز از اجرا،خیالم راحت شده است.

محمد عاقبتی "شب‌های خیمه شب بازی" را در امریکا 2 فروردین ماه روی صحنه برد.

با توجه به فرارسیدن سال نو و نوروز باستانی، موسسه فرهنگی هنری آرام آرت و گروه نمایشی "ما"، با هدف پروژه بازسازی نمایش عروسکی، 《شب‌های خیمه شب‌بازی》 را به کارگردانی محمد عاقبتی در دالاس روی صحنه برد.

پیش بینی ورایتی از نمایش فیلم فرهادی در کن

خبر دیگر پیش بینی نشریه ورایتی بود که در گزارشی درباره‌ی ترکیب احتمالی فیلم‌های امسال جشنواره کن نوشت و فیلم جدید اصغر فرهادی را به عنوان یکی از آثاری معرفی کرد که حضورش در بخش رقابتی، تقریبا قطعی شده است.

اما در میان خبرهایی که از حضورهای جهانی سینمای ایران در تعطیلات نوروز سپری شده، مخابره شد باید از جایزه‌ی "تصویر سبز" جشنواره‌ی فیلم تصویر سبز ژاپن که به مستند «دریاچه تنها» به کارگردانی محمد احسانی اهدا شد،یاد کنیم. جشنواره بین‌المللی فیلم تصویر سبز ژاپن از تاریخ 23 الی 25 مارس (4 الی 6 فروردین) در شهر توکیو برگزار شد.

این فیلم مستند در ارتباط با بحران زیست محیطی خشک شدن دریاچه ارومیه و تاثیر آن بر زندگی مردم اطراف دریاچه است.

حضور جهانی سینمای ایران در فروردین ماه

اما طبق اعلام سایت سینه ایران که به همت محمد اطبایی راه‌اندازی شده است،جشنواره‌ی های مختلفی این روزها میزبان سینمای ایران بوده‌اند و در روزهای آتی خواهند بود.

سی و پنجمین جشنواره فیلم استانبول که از 19 تا 28 فروردین در ترکیه برگزار خواهد شد، میزبان دو فیلم از سینمای ایران خواهد بود. دو فیلم "اژدها وارد می شود!" و "چهارشنبه 19 اردیبهشت" ساخته وحید جلیلوند در این رویداد به نمایش درخواهد آمد.

عرضه و پخش بین المللی فیلم "آژدها وارد می شود!" به عهده شرکت پخش آلمانی مچ فاکتوری و عرضه "چهارشنبه 19 اردیبهشت" به عهده کتایون شهابی است.

ممیرو در جشنواره ویلنیوس

بیست و یکمین جشنواره فیلم ویلنیوس که از 12 تا 25 فروردین ماه جاری در کشور لیتوانی در حال برگزاری است، فیلم "ممیرو" ساخته سید هادی محقق را در برنامه نمایش خود دارد. بهمن قبادی نیز دو فیلم "پرچم بدون کشور" و "زندگی در مرز" را در این رویداد به نمایش خواهد گذاشت.

دو فیلم ایرانی در جشنواره هنگ کنگ

چهلمین جشنواره فیلم هنگ کنگ که از 2 تا 15 فروردین برگزار شد، دو فیلم "اژدها وارد می شود!"و "ناهید" ساخته آیدا پناهنده را در برنامه نمایشی امسال خود انتخاب کرده است.

مستند ایرانی در کلیولند

چهلمین جشنواره فیلم کلیولند که از 11 تا 21 فروردین در آمریکا در حال برگزاری است، فیلم مستند "سونیتا" ساخته رخساره قائم مقامی را در برنامه نمایشی خود گنجانده است.

در این رویداد دو نام دیگر ایرانی نیز به چشم می خورند. شاینا پاکروان با فیلم کوتاه "رکسانا" و رایکا زهتابچی با فیلم کوتاه "مادران" که هر دو محصول آمریکا محسوب می شوند.

اما در ایام تعطیلات نوروز 95 با توجه به نزدیک بودن برگزاری جشنواره‌ی جهانی فجر به دبیری رضا میرکریمی از 1 تا 6 فروردین ماه، برخی خبرها نیز از این رویداد منتشر می‌شد،از جمله آغاز ثبت نام هنرمندان،صنوف خانه سینما، دانشجویان و اساتید برای حضور در این رویداد سینمایی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین