کد خبر: ۳۵۷۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
هفته بیست و چهارم لیگ برتر

نبرد استقلالی‌ها برای صدر

هفته بیست و چهارم لیگ برتر با انجام چهار بازی به پایان می رسد. شاید دیدار استقلال خوزستان و استقلال تهران را بتوانیم حساس‌ترین بازی لیگ پانزدهم بنامیم که در این هفته برگزار می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
هفته بیست و چهارم لیگ برتر روز یک شنبه با برگزاری چهار بازی خاتمه می یابد. با وجود اینکه نخستین بازی های لیگ برتر در سال جدید روز پنج شنبه با دیدار سه تیم آسیایی ایران انجام شد، بدون شک حساس ترین بازی های این هفته را سه تیم بالانشین جدول انجام می دهند.

یک شنبه 15/1/95

استقلال خوزستان – استقلال تهران، ساعت 18:55، ورزشگاه غدیر اهواز

تقابل دو استقلال که اتفاقا با اختلاف یک امتیاز در رتبه های اول و دوم هم قرار دارند، داغ ترین و شاید تاثیرگذارترین بازی لیگ پانزدهم باشد. هر دو تیم از ابتدای لیگ روند نسبتا با ثباتی را طی کرده اند و معمولا صدر جدول بین دو تیم رد و بدل شده است. هر دو تیم نخستین بازی رسمی خود را درسال 95 برگزار می کنند.

استقلال خوزستان در هفته بیست و چهارم می تواند با شکست شاگردان مظلومی به صدر جدول صعود کند و از خطر نزدیکی پرسپولیس به صدر جدول هم فاصله بگیرد. آن ها در هفته بیست و سوم که در سال 94 انجام شد، توانستند راه آهن را شکست دهند. استقلال خوزستان در حال حاضر با 42 امتیاز در فاصله یک امتیازی استقلال صدرنشین قرار دارد.

اما در سوی دیگر این میدان استقلال تهران قرار دارد که نشان داده به سختی صدر جدول را از دست می دهد.در هفته های گذشته هم تیم های دیگر ثابت کرده اند که در صورت فرصت سوزی شاگردان مظلومی تمایلی به صدرنشینی ندارند.

در بازی این هفته بزرگ ترین غایب تیم مظلومی مهدی رحمتی، کاپیتان و تاثیرگذارترین بازیکن تیمش است که موجب نگرانی هواداران شده است. روزبه چشمی هم دیگر غایب این تیم است که تا پایان فصل نمی تواند برای استقلال بازی کند و باید دید مظلومی چه کسی را جایگزین او می کند.

تیم آبی پوش پایتخت در صورت کسب سه امتیاز این بازی گام بلندی را برای قهرمانی بر می دارد. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

پرسپولیس – سیاه جامگان مشهد، ساعت 17 ، ورزشگاه آزادی

به گزارش ایسنا، شاگردان برانکو ایوانکویچ در هفته جاری شانس بزرگی برای نزدیکی به صدر جدول دارند. آن ها از طرفی در این هفته با تیم قعرنشین سیاه جامگان دیدار می کنند که در بازی رفت و در مشهد موفق به شکست این تیم شده اند. پرسپولیس تا این هفته با 39 امتیاز در رتبه سوم قرار دارد و در صورت شکست هم این رتبه را از دست نمی دهد.

شاگردان برانکو در تعطیلات لیگ برتر دو دیدار دوستانه در عمان برگزار کردند که هر دو بازی با پیروزی این تیم خاتمه یافت تا آمادگی بالای خود را به رخ حریفان بکشند. پرسپولیس این شانس را دارد که با کسب سه امیتاز دیدار با تیم مشهدی و شکست استقلال خوزستان برای نخستین بار در لیگ پانزدهم به رتبه دوم صعود کند اما به نظر می رسد بهترین نتیجه برای آن ها تساوی دو تیم بالانشین جدول باشد.

در سوی دیگر میدان شاگردان فرهاد کاظمی قرار دارند که در نیم فصل دوم به طور کامل احیا شده اند و قصد فرار از انتهای جدول را دارند اما در موقعیت بدی به پرسپولیس آماده برانکو رسیده اند. سیاه جامگان در حال حاضر با 20 امتیاز در تعقیب ملوان 23 امتیازی است و می تواند با پیروزی در این مسابقه بسیار سخت بیش از گذشته از موقعیت سقوط به لیگ یک فرار کند.

راه آهن – نفت تهران، ساعت 17، ورزشگاه شهدای شهر قدس

دیگر بازی این هفته را دو تیم تهرانی برگزار می کنند. وضعیت دو تیم کاملا متفاوت است اما هر دو تیم به سه امتیاز این بازی نیاز دارند.

راه آهن مدت هاست که در مسیر سقوط به لیگ یک گام بر می دارد و تغییرات پی در پی مربی هم برای آن ها مشکل گشا نشده است. حتی در روزهای سال جدید هم بازیکنان این تیم به دلیل مشکلات مالی دست به اعتصاب زدند و شاید وضعیتی به مراتب بدتر از استقلال اهواز قعرنشین داشته باشند. فوتبال ورزشی غیر قابل پیش بینی است و شاید راه آهن هم در دیدار با نفت نتیجه غیر قابل تصور را رقم بزند و پس از هفته ها ناکامی طعم پیروزی را بچشد. آن ها با 18 امتیاز در رتبه پانزدهم قرار دارند.

نفت تهران با شکست سایپا و ذوب آهن شانس رسیدن به رتبه چهارم را دارد. شاگردان علیرضا منصوریان تمرینات خود را به طور مرتب در سال جدید انجام داده اند و می توانند سه امتیاز راحت را از تیم نه چندان آماده راه آهن کسب کنند. دو ملی پوش نفت در بازی با عمان به میدان رفتند و آمادگی خود را هم نشان دادند. پیروزی نفت و توقف پرسپولیس، خواسته علیرضا منصوریان است و باید دید این هدف تا چه حد محقق می شود.

پدیده – استقلال اهواز ساعت 16 ورزشگاه ثامن الحجج (ع) مشهد

پدیده را باید بی دغدغه ترین تیم لیگ برتر نامید. بی دغدغه از نظر کسب سهمیه یا سقوط به لیگ پایین تر. آن ها در حال حاضر با 30 امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارند و پیروزی یا تساوی هم موجب صعود آن ها در جدول رده بندی می شود. شاگردان رضا مهاجری با وجود مشکلات مالی زیاد، در این فصل عملکردی مانند فصل گذشته داشته اند.

استقلال اهواز پس از مدت ها ناکامی در کسب پیروزی در آخرین هفته از لیگ برتر که در سال 94 برگزار شد توانستند راه آهن را شکست دهند. شاگردان جوان سیاوش بختیاری زاده پس از نیم فصل دوم و زیر و رو شدن ترکیب تیم نمایش خوبی در بازی های گذشته داشته اند و توانسته اند تیم های مانند استقلال تهران و ذوب آهن را هم متوقف کنند. پیروزی در این بازی تاثیر زیادی در وضعیت آن ها ندارد چرا که باز هم در رتبه شانزدهم جدول باقی می مانند.

پیش از این سه بازی در روز پنج شنبه، دوازدهم فروردین برگزار شد:

سپاهان اصفهان 2 – 2 ملوان انزلی

سایپا 0 – 1 تراکتورسازی

گسترش فولاد تبریز 4 – 3 ذوب آهن

یک بازی هم امروز چهاردهم فروردین برگزار می شود که فولاد خوزستان از ساعت 19 در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان صبای قم خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین