کد خبر: ۳۵۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

داستان‌های تاریخ فوتبال/مرگ داور دیدار رئال مادرید

داور بازی رئال مادرید به علت تصادف جان خود را از دست داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در یکی از روزهای سال 1987 اوساسونا و رئال مادرید برابر هم قرار می گرفتند. قضاوت این دیدار حساس به عهده امیلیو کارلوس گوروستا مورو اهل الچه بود. ادواردو ویدال تورس و آنتونیو آنتون به عنوان کمک داور او را همراهی می‌کردند. گوروستا داور معروف آن دوران متولد 1941 در سن سباستین متولد شده بود. او بخشی از شهرتش را به خاطر داوری‌های بحث برانگیزش به دست آورده بود. اعلام پنالتی به نفع مادرید در نوکمپ در حالی که خطا بیرون از محوطه جریمه رخ داده بود از جمله داور‌ی‌های جنجالی‌اش بود. در کنار این قضاوت‌ها ویژگی‌های برتری همچون تسلط و شناخت از بازی داشت.

روز بازی ساعت یک و نیم بعد از ظهر سه داور که در BMW بودند با کامیونی تصادف کردند. گروستا راننده و تورس که کنار او نشسته بود در جا جان خود را از دست دادند. آنتون در عقب ماشین بود و زخمی شد. او سپس چگونگی این تصاف را اعلام کرد. به علت لغزندگی جاده BMW چند بار دور خود چرخید و سپس با کامیون برخورد کرد. این خبر به سرعت همه جا پخش شد و مردم از طریق رادیو و تلویزیون از آن باخبر شدند. اما در نهایت تعجب بازی برگزار شد و داوران دیگری را جایگزین کردند.

به گزارش ایسنا،فدراسیون اجازه نداد تا بازی لغو شود و دوناتو پس پرس اهل ساراگوسا را به عنوان داور این بازی معرفی کرد. پرس از اولین کسانی بود که از این اتفاق آگاه شد و با خوسه پلاسا رییس داوران تماس گرفت. در شرایطی که فدراسیون تعویق این بازی را قبول نکرد و پرس تنها دو ساعت با شهر مورد نظر فاصله داشت پلاسا تصمیم گرفت او را برای آن بازی انتخاب کند. پرس با آن موافقت کرد اما سپس اظهار کرد با لغو این بازی موافق بوده است. ساریکیگی مدیر ورزشگاه اوساسونا تا چند سال پیش از این اتفاق داور مشهوری بود و در کنار گروستا اولین بازی بین المللی‌اش را تجربه کرد. او داور خط دیدار جام یوفا در کالیاری بود. ساریکیگی در حالی که می گریست گفت: گروستا هرگز دوست نداشت بازی برگزار نشود. این دیدار در ابتدا جو عجیبی داشت اما سپس جو آن به حالت همیشگی دیدارهای مادرید و اوساسونا بازگشت. این بازی با پیروزی دو بر یک سفیدپوشان به پایان رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین