آفتابنیوز : گيتس اعلام کرد که رشد خيره کننده گوگل و رقابتش با مايکروسافت به موضوعی ثابت برای رسانه ها تبديل شده است.
رييس بزرگترين سازنده نرم افزار در دنيا اعلام کرد: مردم تمايل دارند بيش از حد روی يکی از رقبای ما تمرکز کنند. ما هميشه شاهد اين مساله بوده ايم.
گيتس اين سخنان را پيش از نطقی مهم در نمايشگاه لوازم الکترونيکی در لاس وگاس بيان می کرد. وی خاطر نشان کرد که آی بی ام، غول سابق دنيای رايانه، قبلا تهديدی بزرگتر برای مايکروسافت بوده است.
گوگل از ژانويه ۲۰۰۴ با عرضه سرويس ايميل "جی ميل" به کسب و کار تک محصولی اش که فقط جستجو در اينترنت بود، تنوع بخشيد و امروز به برکت ايجاد سبدی متنوع از خدمات و محصولات به بزرگترين شرکت رسانه ای دنيا تبديل شده است.
گوگل در اوت ۲۰۰۴ سهامش را به قيمت ۸۰ دلار عرضه کرد ولی در روز پنجم ژانويه ۲۰۰۶ اين رقم به ۴۴۸ دلار رسيد که بالاترين رقم در اين ۱۸ ماه است. در همين مدت ارزش سهام مايکروسافت راکد بوده است.
سال گذشته کشمکش حقوقی گوگل و مايکروسافت بر سر يک مهندس چينی علاقه رسانه ها به رقابت اين دو شرکت بزرگ را تقويت کرد. گوگل همچنين در اواخر سال ۲۰۰۵ اعلام کرد که يک ميليارد دلار از سهام شرکت آمريکن آنلاين AOL را می خرد که عملا به شايعات مربوط به قرارداد احتمالی بين مايکروسافت و آمريکن آنلاين پايان داد.
تحليلگران عقيده دارند که گوگل با اين معامله می خواهد وارد بازار آگهی های ويدئويی شود. عمده درآمد اين جستجوگر از محل آگهی های اينترنتی است.
با اين حال، گيتس پيش بينی کرد که علاقه رسانه ها به گوگل با گذشت زمان کاهش خواهد يافت. وی افزود: گوگل دوره ماه عسل را می گذراند و هرچيزی که اعلام می کند، هياهوی رسانه ای براه می اندازد. مسلما آنها خدماتشان را به جستجوی اينترنت محدود نخواهند کرد، ولی فکر نمی کنم توقعات با واقعيت منطبق شود.