کد خبر: ۳۵۸۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

دور جدید سفرهای استانی دولتمردان

همزمان با روزهای نخست سال نو و آغاز دور جدید سفرهای استانی دولتمردان، هفته گذشته معاونان رئیس جمهوری، وزیران و معاونان آنها و همچنین استانداران با سفر به صدها شهر و روستا در سراسر کشور از نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی بازدید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحسین هاشمی استاندار تهران هفته گذشته و در ایام نوروز با حضور در فرودگاه «مهرآباد» از نزدیک با نحوه خدمات رسانی به مسافران آشنا شد و در جریان تسهیلات در نظر گرفته شده برای مردم قرار گرفت.

هاشمی در بازدید از فرودگاه مهرآباد با مسافران حاضر در فرودگاه نیز گفت وگو کرد و روند خدمات‌رسانی به مسافران را جویا شد.

استاندار تهران گفت: مسافران شرکت های هواپیمایی مختلف در سه موضوع مهم خرید راحت بلیت های نوروزی و عدم مواجهه با افزایش غیرقانونی قیمت ها، نظم و نظافت قابل توجه فرودگاه و نیز خدمات جانبی ارائه شده همچون وجود ها و نمازخانه ها در ترمینال های مسافری در این بازدید رضایت خود را ابراز کردند.

هاشمی گفت: مسافران از نحوه خرید بلیت های سفر نوروزی خود از طریق اینترنت و آژانس های گردشگری رضایت داشتند، ضمن اینکه اکثریت آنها اشاره کردند که با افزایش غیرقانونی قیمت ها مواجه نشده اند که این امر نسبت به سال های گذشته بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.

وی به اهمیت موضوع نظم و نظافت داخلی ترمینال های فرودگاه ها اشاره کرد و گفت: در بازدید امسال از فرودگاه مهرآباد شاهد افزایش قابل توجه نظافت و نظم در داخل ترمینال های مسافری این فرودگاه بودم.

استاندار تهران یادآور شد: خدمات جانبی ارائه شده در فرودگاه مهرآباد از جمله وجود نمازخانه ها و فروشگاه های مختلف پیشرفت قابل توجهی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

استاندار تهران همچنین پیش از این از مبدا ورودی آزاد راه تهران - قم در جنوب استان تهران بازدید و در جریان نحوه خدمات رسانی دستگاه های خدماتی، امدادی و انتظامی به مسافران قرار گرفت. 

در هفته گذشته استاندار مازندران هم پس از بازدید از اقامتگاه های در نظر گرفته شده برای مسافران در نشستی گفت که از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز شنبه گذشته 12 میلیون تردد در محورهای این استان به ثبت رسیده است.

ربیع فلاح ،استان مازندران را از استان های پرتردد کشور ذکر کرد و گفت که باید استانداردهای لازم حمل و نقل جاده ای در این خطه شمال کشور فراهم شود.

وی اضافه کرد: اگرچه زیرساخت های جاده ای در این استان هنوز تکمیل نشده، ولی حضور به موقع پلیس در جاده ها باعث روند کاهشی آمار سوانح رانندگی در جاده های مازندران شده است.

همراه با استانداران ، مدیران کل استانی نیز با بازدیدهای دوره ای و نظارت بر ارائه خدمات به مردم، آمارهای مختلفی از مسافران نوروزی منتشر کردند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های البرز در گزارشی اعلام کرد که از ابتدای طرح نوروزی تا یکشنبه هشتم فروردین بیش از 18 میلیون و600هزار خودرو در جاده های این استان عبور کردند.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی هم از ورود هفت میلیون و 945 هزار و 237 مسافر نوروزی به این استان تا پایان هشتم فروردین ماه خبر داد.

محمد حسن واحدی با بیان اینکه این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش نشان می دهد افزود: از این تعداد پنج میلیون و 190 هزار و 69 نفر وارد مشهد الرضا (ع) شده اند.

وی گفت: از مجموع مسافران ورودی به خراسان رضوی شش میلیون و 658 هزار و 736 نفر با خودرو های شخصی وارد استان شده اند که مقصد چهار میلیون و 79 هزار و 368 نفر آنان مشهد بوده است.

وی اظهار کرد: طی این مدت 760 هزار و 461 نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای وارد استان شده اند که از این تعداد 585 هزار و 387 نفر به مشهد سفر کرده اند.

واحدی ادامه داد: 358 هزار و 500 زائر نوروزی نیز با قطار به مشهد الرضا (ع) وارد شده اند.

وی تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل هوایی استان را نیز 167 هزار و 540 نفر عنوان و ذکر کرد: از این تعداد 166 هزار و 814 نفر به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد وارد شده اند.

در هفته گذشته معاونان رئیس جمهوری، وزیران و معاونان آنها نیز به شهرهای مختلف سفر کردند.
معاون اول رئیس جمهوری در سفر به پیشوا چند طرح اقتصادی را افتتاح کرد.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی نیز هفته گذشته سفری به شیراز داشت و در مراسم تشییع جانباختگان سقوط بالگرد اورژانس فارس شرکت کرد.

وی در سخنانی گفت : بالگردهای ویژه اورژانس هوایی با رفع تحریم ها و قول مساعد رئیس جمهوری بزودی تهیه می شود.

دکتر سید حسن هاشمی افزود: باتوجه به شرائط تحریم و محدودیت هایی که کشورمان در خرید و واردات قطعات هوایی داشت ناچار به استفاده از بالگردهایی هستیم که خدمات آن از طریق نیروهای مسلح در اختیار ما قرار می گیرد.

وی افزود: امید است با رفع تحریم ها و نظر به قول مساعد رئیس جمهوری و همتی که در این زمینه وجود دارد بتوانیم بزودی برای تامین و تهیه بالگردهای مخصوص اورژانس هوایی اقدام کنیم .

وی ادامه داد: همچنین اقداماتی برای انتقال دانش فنی ، نگهداری و خدمات پس از استفاده نیز هم انجام شده است .

وی با بیان اینکه هم اکنون چیزی به عنوان آمبولانس هوایی در کشور نداریم گفت : برای فراهم شدن شرایط بهینه استفاده از ناوگان هوایی و بالگردهای مجهز و سامانه فرابری که بتوانیم انها را به عنوان آمبولانس هوایی تلقی کنیم تلاش خواهیم کرد.

هاشمی گفت :ناوگانی که اکنون در اورژانس هوایی مورد استفاده قرار می گیرد ویژه آمبولانس نیست و با تغییراتی که در شرایط آن بوجود آمده با توجه به وضعیت اضطراری و لزوم انتقال سریع مصدومان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین اکنون در شرایط بهینه استفاده از ناوگان هوایی در سامانه اورژانس نیستیم اما برای رسیدن به شرائط مطلوب تلاش می کنیم .

روز جمعه ششم فروردین بالگرد اورژانس هوایی استان فارس در حین خدمات رسانی و انتقال بیمار از شهرستان خنج به شیراز دچار حادثه شد و در منطقه کوار در فاصله حدود 30 کیلومتری جنوب شیراز سقوط کرد و 9 نفر سرنشین این بالگرد در دم جان باختند.

سرنشینان این بالگرد شامل بیمار و همراه بیمار، پنج خدمه پرواز و دو تکنسین اورژانس بودند.

اما در سفری که سخنگوی دولت به اهواز داشت ،آب، محیط زیست و صندوق بازنشستگی را سه اولویت مهم کاری دولت یازدهم عنوان کرد.

محمد باقر نوبخت گفت:این بخش ها در برنامه پنج ساله آینده در اولویت قرار داده شده و برنامه ریزی مناسبی برای این سه بخش در نظر گرفته شده است.

وی، افزود: در خوزستان به آب به عنوان یک موضوع ملی در برنامه ششم توسعه باید تمرکز شود که اعتبارات خاصی برای این بخش برای پنج سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: خوزستان در بخش آب و کشاورزی از امتیازات ویژه ای برخوردار است که مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری خواستار اجرای طرح 550 هزار هکتاری در این استان شده اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری سالانه دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار می گیرد و در ابتدای سال 95 بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال در حساب های مرتبط با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای احیای طرح 550 هزار هکتاری واریز شده است.

وی عنوان کرد: مبلغ 60 هزار میلیارد ریال اعتبار این طرح بدون انتظار برای تخصیص پرداخت می شود و استان می تواند از این اعتبار برای رونق و پیشبرد این طرح استفاده کند.

هفته گذشته همچنین معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی سفری به ایلام داشت و معاون وزیر بهداشت نیز در سفر به تربت حیدریه و گناباد طرح تحول نظام سلامت در مناطق شهری را مورد پیگیری قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در سفری به اصفهان از طرح موزه بزرگ و مصلای این شهر بازدید کرد و معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز سفری به اهواز داشت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سفر به شیراز نیز

در خبری گفت که این سازمان یک میلیون فرصت آموزش مهارتی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین کرده و در سال 95 اجرایی می کند.

سفر وزیر راه و شهرسازی به رشت و بازدید از طرح های نوسازی این شهر از دیگر سفرهای استانی دولتمردان در هفته گذشته بود.

منبع:‌ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین