کد خبر: ۳۵۸۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹

دروغ اول آوریل روزنامه سعودی، خشم لبنانی‌ها را برانگیخت

تنها چند ساعت پس از بسته شدن دفتر شبکه العربیه در بیروت، لبنانی‌ها در اعتراض به انتشار یک کاریکاتور موهن به لبنان از سوی روزنامه الشرق الاوسط به دفتر این روزنامه در بیروت حمله کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، به دنبال انتشار کاریکاتور تمسخرآمیزی از لبنان از سوی روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط تعدادی از جوانان لبنانی به دفتر این روزنامه حمله کردند. روزنامه الشرق الاوسط در شماره روز جمعه خود کاریکاتوری از پرچم لبنان را منتشر کرد که روی آن نوشته شده بود: "دروغ اول آوریل...حکومت لبنان".

یکی از جوانان لبنانی به نام عباس زهری تهدید کرده بود که دفتر این روزنامه را به آتش می‌کشد.

ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نوشت: لبنانی‌ها خواهان عذرخواهی روزنامه الشرق الاوسط به دلیل این کاریکاتور تمسخرآمیز شدند.

یکی از روزنامه نگاران روزنامه الشرق الاوسط که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما در دفتر خود مشغول کار بودیم که هشت جوان ناگهان وارد دفتر شدند و شروع به سؤال پرسیدن از کارمندان کردند. ما را متهم کردند که لبنانی نیستیم که چنین کاریکاتور توهین آمیزی را قبول و منتشر کرده‌ایم.



از طرفی نیز روزنامه الشرق الاوسط حمله جوانان لبنانی را محکوم و مقامات این کشور را مسئول حفظ جان کارکنان دفتر دانست.

این روزنامه نوشت: ما از جنجالی که درباره کاریکاتور منتشر شده از سوی روزنامه بپا شده است، متأسفیم. ما همواره به لبنان احترام می‌گذاریم. هدف این کاریکاتور روشن کردن حقیقتی است که لبنان در آن زندگی می‌کند. این کشور در دروغ بزرگی زندگی می‌کند که دلیل آن تلاش برای سلطه بر آن و دور کردنش از جهان عرب و کارشکنی در انتخاب رئیس‌جمهور است.

این در حالی است که شبکه العربیه روز جمعه به دلایل امنیتی دفتر خود را در بیروت بست.


توهین روزنامه سعودی به لبنانی‌ها
 
در همین زمینه پایگاه خبری شبکه العالم هم نوشت:  الشرق الاوسط این تصویر توهین آمیز از پرچم لبنان را در بخش کاریکاتور خود چاپ کرد.

"الیاس عون" رئیس اتحادیه روزنامه نگاران لبنانی به شبکه المنار گفت: انتشار این تصویر، اهانت به کل مردم لبنان است. منظور الشرق الاوسط از دروغ اول آوریل چه کسی است؟ آیا دولت لبنان دروغ اول آوریل است، یا نماد و پرچم لبنان؟

"بیار ابی صعب" جانشین سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار هم دراینباره گفت: رعایت نشدن معیارهای اخلاقی در روزنامه‌های عربی موضوع جدیدی نیست. اما این اقدام بیانگر آن است که دولت و شخص مسؤول و مؤسسه (سعودی) کنترل اعصاب خود را از دست داده‌اند، و رفتارهای عصبی از خود نشان می‌دهند.

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سعودی از حدود یک ماه قبل اقدامات خصمانه ای را علیه لبنان آغاز کرده است، به صورتیکه دولت سعودی مدت کوتاهی پس از توقف کمکهای تسلیحاتی به ارتش لبنان، با همراه کردن کشورهای عضو شورای همکاری حزب الله لبنان را در فهرست سازمانهای تروریستی خود قرار داد.

تصاویر از الجدیده
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین