کد خبر: ۳۵۸۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸

خطر تشنج به علت مصرف قرص ضدبارداری

مطالعه‌ای که به تازگی در دانشگاه A&M تگزاس انجام شده است، نشان می دهد که مصرف اتینیل استرادیول که از اجزای اصلی قرص های ضدبارداری است، خطر تشنج در زنان مبتلا به صرع را افزایش می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
پژوهش تازه پژوهشگران آمریکایی نشان داده است که خطر تشنج و حمله عصبی در زنانی که قرص‌های ضد بارداری مصرف می‌کنند، به شدت بالا می‌رود.

سامبا رِدی، استاد عصب‌شناسی و درمان تجربی در کالج پزشکی مرکز علوم بهداشتی دانشگاه A & M تگزاس در مورد این تحقیق گفته است: «ما با الهام از یک مطالعه قبلی در مورد زنان مبتلا به صرع دریافتیم اشخاصی که از قرص ضد بارداری هورمونی استفاده می‌کنند 4/5 برابر بیشتر از افرادی که قرص ضد بارداری مصرف نمی‌کنند، با خطر مواجه هستند.»

به گزارش futurity.org یافته‌های این پژوهش جدید که در ژورنال Epilepsy Research منتشر شده است، نشان می‌دهد موقعی که مدل‌های حیوانی مبتلا به صرع ماده اتینیل استرادیول را دریافت می‌کنند، نه فقط به تشنج‌های مکرر دچار می‌شوند، بلکه احتمال دارد به تشنج غیرقابل کنترل دچار شوند.

به گفته پروفسور رِدی، پژوهشگران قبلاً مشکوک بودند که داروهای کنترل بارداری هورمونی سبب افزایش تشنج در زنان مبتلا به صرع می‌شود، اما در حال حاضر به خوبی می‌دانند که کدام جزء تشکیل دهنده داروهای پیشگیری از بارداری مشکل‌ساز است.

کنترل صرع در زنان بعد از رسیدن به بلوغ جنسی مشکل‌تر است، در حالی که تعداد مردان مبتلا به صرع بیشتر از زنان است، زنان مبتلا به صرع تعداد دفعات تشنج بیشتری نسبت به مردان دارند و احتمال غیرقابل کنترل بودن تشنج در زنان بیشتر است. تشنج کنترل نشده طولانی تر از 30 تا40 ثانیه به احتمال زیاد آسیب دائمی به مغز وارد می‌آورد.

به گزارش آنا، این پژوهش با همکاری و سرمایه‌گذاری مؤسسه ملی بهداشت آمریکا صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین