کد خبر: ۳۵۸۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

احتمال حمله داعش با پهپادهای مجهز به بمب‌های آلوده به اروپا

احتمال حمله تروریستی داعش با پهپادهای مجهز به نوعی بمب‌های آلوده موجب نگرانی سران کشورهای جهان به ویژه مقام‌های ارشد غرب شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حمله گروه تروریستی داعش به کشورهای غربی با پهپاد مجهز به بمب‌های حاوی مواد رادیو اکتیو (بمب کثیف) موجب بیم سران کشورهای غربی شده است.

به گزارش آفتاب، به نوشته روزنامه انگلیسی «سان» در نشست امنیت اتمی سران کشورهای اتمی در واشنگتن پایتخت آمریکا سناریوی موسوم به «روز قیامت» شب گذشته به «دیوید کامرون» نخست وزیرانگلیس و بیش از 50 نفر از سران دیگر کشورها ارائه شد.

بر اساس این سناریو، انجام چنین حمله‌ای فاجعه بار خواهد بود و به طور بالقوه می‌تواند هزاران کشته  بر جای گذاشته و ده‌ها منطقه مجاور را نیز غیر قابل تردد کند.

در اجلاس سران کشورهای هسته‌ای به میزبانی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا، نخست وزیر انگلیس تهدید حملات داعش با موارد رادیو اکتیو را «بیش از حد واقعی» لقب داد.

دیوید کامرون در سخنانی خود ایده حمله تروریستی داعش با بمب‌های رادیو اکتیو را چشم اندازی بسیار دلسرد کننده نامید و افزود، ما می‌دانیم که این تهدید واقعی است.

برخی دیگر از مقام‌های دفتر نخست وزیری انگلیس نیز بر این باورند که فرماندهان داعش در سوریه اینک در خط مقدم جبهه با استفاده از پهپادها حملات شیمیایی انجام می‌دهند.

یک مقام ارشد دولت انگلیس افزود: «ما شاهدیم که داعش در تلاش جهت دستیابی به انواع فناوری با استفاده از پهپادهایی سطح پایین هستند.»

در سناریوی روز قیامت، گروه‌های تروریستی چون داعش ایزوتوپ‌های رادیو اکتیو به سرقت رفته از آزمایشگاه‌ها را خریداری کرده و آن‌ها را در پهپادهای کوچک بارگذاری نموده تا علیه شهرهای شلوغ اروپایی یا آمریکایی از آن‌ها استفاده کنند.

نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی نیز در حال آموزش دیدن برای از کار انداختن بمب‌های هسته‌ای یا آغشته به مواد رادیو اکتیو هستند.

به گزارش فارس، نخست وزیر انگلیس در نشست یاد شده علاوه بر یادآوری مهم بودن بررسی خطر چنین موضوعی از ارائه کمک 10 میلیون پوندی برای افزایش امنیت تاسیسات هسته‌ای سرتاسر جهان خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین