کد خبر: ۳۵۸۳۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
شبکه روسی راشاتودی خبرداد:

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام آتش بس یکطرفه کرد

شبکه خبری روسی «راشاتودی» گزارش داد وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با اعلام آتش بس یکطرفه تمامی عملیات نظامی را درمورد مناقشه قره باغ متوقف کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، راشاتودی افزود: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تصمیم گرفته است بطور یکجانبه در مورد (مناقشه منطقه) 'قره باغ' ترک مخاصمه کند، اما چنانچه مورد حمله قرار گیرد، اقدام نظامی را از سر خواهد گرفت.

این رسانه روسی افزود: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز طرف ارمنستانی را به ادامه خصومت متهم کرد اما اعلام کرد که با این وجود، بطور یکجانبه آتش بس می کند.
روز گذشته تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ با تبادل آتش بین دوطرف شعله ور شد.

به گزارش ایرنا؛ رئیس جمهوری ارمنستان روز شنبه از کشته شدن 18 سرباز ارمنی به دست نیروهای جمهوری آذربایجان در پی درگیری شدید بر سر منطقه مورد مناقشه نوگورنو قره باغ خبر داد.
'سرژ سرکیسیان' در سخنان تلویزیونی اعلام کرد: '18 نفر از سربازان ما کشته و 35 نفر دیگر نیز زخمی شدند.'

بر اساس این گزارش، وی مشخص نکرد که آیا این سربازان از نیروهای جدایی طلب تحت حمایت ایروان در قره باغ بودند یا از نیروهای مسلح ارمنستان.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه ای اعلام کرد، 12 سرباز این کشور به دست نیروهای ارمنستان کشته شدند.

مناقشه جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی آغاز و در سال 1992به درگیری نظامی تبدیل شد. در نتیجه این درگیری، منطقه قره باغ کوهستانی در جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن به اشغال نیروهای ارمنستان درآمد.

در ماه می سال 1994 میلادی میان دو طرف مناقشه، آتش بس برقرار شد اما، میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین