کد خبر: ۳۵۸۳۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

نماینده مجلس: در سال 95 از سفر حج تمتع جلوگیری شود

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: سال جاری باید از انجام سفر حج تمتع جلوگیری شود تا رژیم سعودی که به پول های باد آورده حجاج عادت کرده است، تنبیه شود.
آفتاب‌‌نیوز : علیرضا منادی سپیدان درنطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی افزود: طلیعه سال جدید با پیام رهبر معظم انقلاب مبنی اقدام و عمل در حوزه اقتصادمقاومتی جریانی جدید در صنایع ایران ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: تاکید همیشگی رهبری بر اصل مترّقی 44 قانون اساسی بوده است. اجرای غلط اصل 44 و مثله کردن آن ضایعات زیادی برجای گذاشته است که وضعیت نامناسب ماشین سازی تبریز نمونه ای ناخوشایند از این مساله است.

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حاصل خون هزاران شهید است. در سال های ابتدایی انقلاب ، قانونگذاران خبره قوانین خوبی را به تصویب رساندند که بیش از 98 درصد مردم ایران به آن رای دادند.

منادی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی به معنی اقتصاد برون گرا و درون زا است و به معنی اقتصاد تهران گرا یا مرکزگرا نیست. درون گرا یعنی این که از تمام ظرفیت های قومیت های مختلف کشور استفاده شود ، هنر موسیقی آذربایجان و سنت های این استان بسیار پردرآمد است اما مورد غفلت مسئولان قرار گرفته که این موضوع مخالف رویکرد اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین گفت: اجرای اصول مترقی 15 و 19 قانون اساسی لازمه توسعه همه استان ها است و استفاده حاکمیت از ظرفیت همه قومیت ها در جهت اقتصاد مقاومتی ضروری است.

براساس اصل 19 قانون اساسی همه مردم ایران از هر قوم و قبیله ای که باشند از حق و حقوق مساوی برخوردار هستند.

نماینده تبریز در مجلس با بیان این که هراستان استعداد قومی خاص خود را دارد خطاب به رییس جمهوری اظهارداشت: در سفر به تبریز قول دادید که فرهنگستان زبان و ادبیات آذری را ایجاد کنید اما قول شما در حد یک بنیاد فرهنگی و هنری محدود شد.

منادی در ادامه از اقدام رئیس جمهوری در لغو سفر به اتریش تقدیر و تشکر کرد و اظهارداشت: باید از شیطنت های رژیم سعودی جلوگیری شود، نباید اجازه داده شود که مسابقه تیم تراکتورسازی با تیم سعودی در خارج از تبریز و ایران اسلامی برگزار شود. تبریز از امن ترین نقاط ایران اسلامی است، سعودی ها که با سوء مدیریت خود باعث مرگ هزاران حاجی در فاجعه منا شدند چگونه می خواهد ادعای ناامنی ایران را داشته باشد؟

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: باید جلوی اقدام سخیف فیفا در مورد مسابقه تیم تراکتورسازی تبریز گرفته شود و برای حفظ عزت ایران هم که شده این مسابقه لغو شود. باید سال جاری از انجام سفر حج تمتع جلوگیری شود تا رژیم سعودی که به پول های باد آورده حجاج عادت کرده تنبیه شود.

منادی همچنین از قوه قضاییه خواست که هکرهای آمریکایی که علیه ایران فعالیت می کنند را شناسایی کرده و معرفی کند.

وی در ادامه از دولت خواست جهت بهبود کیفیت آموزش و پایان وضعیت اسفناک اقتصادی فرهنگیان کشور اقدامی جدی صورت دهد.

عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: ادغام وزارت آموزش و پرورش با وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری اقدامی است که باید در جهت ایجاد چتر واحد آموزشی در کشور صورت گیرد که 60 نفر از نمایندگان مجلس این طرح را نیز ارایه کرده اند.

به گزارش خانه ملت، منادی در بخش دیگری از نطق خود نطق خود خاطرنشان کرد: بسیاری از کارمندان و کارکنان دولت به شکل قراردادی و بلاتکلیف کار می کنند به برکت درآمدهای حاصل از برجام این عزیزان باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شوند. بازنشستگان کشور مطالباتی دارند که باید مورد رسیدگی قرار گیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
0
0
اي كاش بشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین