کد خبر: ۳۵۸۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
برخلاف نظر رييس مجلس و برنامه‌ريزی صورت گرفته

تصميمی عجیب و ناگهانی در يكی از كميسيون‌های مجلس درباره لايحه برنامه ششم

درست در روزهايي كه جلسات كميسيون‌هاي تخصصي مجلس به دليل به حد نصاب نرسيدن تشكيل نمي‌شود و درست در روزهايي كه طرح‌ها و لوايح بسياري در نوبت طرح در جلسه علني مجلس قرار دارد يك تصميم عجيب در يكي از كميسيون‌هاي تخصصي مجلس گرفته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- كمتر از دو ماه تا پايان كار مجلس نهم باقي مانده است. دوماهي كه علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي پيش از اين گفته بود بعيد به نظرش مي‌رسد كه در آن فرصت بررسي برنامه ششم توسعه در آن دست بدهد با اين حال امشب كميسيون تلفيق برنامه ششم به ناگهان برنامه‌ريزي‌ها را براي بررسي برنامه ششم توسعه آغاز كرده است تا اين لايحه در مجلس نهم به پايان برسد.

به گزارش آفتاب، پيش از اين علي لاريجاني گفته بود: «خوشبختانه اولین دستور کار مجلس دهم قانون برنامه ششم توسعه می‌شود و بعید می‌دانم مجلس فعلی فرصت کند آن را بررسی کند، شاید هم مناسب باشد اولین کار مجلس دهم بررسی برنامه ششم باشد تا این حرکت جدید با انرژی جدید همراه شود.» 

ساعاتي پيش اما درست بعد از خبرهاي متعدد از برگزار نشدن جلسات كميسيون‌هاي تخصصي متعدد يك خبر جديد از يكي از كميسيون‌هاي مجلس آمد. آنگونه كه حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفته است‌: «طبق تصمیم کمیسیون تلفیق، مراحل بررسی و تصویب برنامه ششم در مجلس نهم انجام خواهد شد و اعضای کمیسیون در قالب کمیته‌های ۴گانه کار بررسی را انجام خواهند داد.» به گزارش فارس، وي در ادامه گفته است: «کمیته‌های 4گانه تا 29 فروردین فرصت دارند تا پیش‌نویس برنامه ششم را بررسی و نتیجه کار خود را به صحن کمیسیون مجلس ارائه کنند و کمیسیون نیز 10 روز فرصت خواهد داشت تا پیشنهادات نمایندگان را دریافت و نتیجه کار خود را تا 11 اردیبهشت‌ماه برای بررسی و تصویب به صحن علنی مجلس ارائه کنند.»

خبر را عضو ديگر اين كميسيون هم تاييد كرده است. اسماعيل جليلي هم در اين مورد گفته است: «نشست امروز کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با حضور اعضای کمیسیون تلفیق برنامه مجلس، صالح معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نمایندگان دولت و دیوان محاسبات با موضوع تشکیل کارگروه های لازم در این زمینه برگزار شد.»

جلیلی افزود: کارگروه‌های چهارگانه پس از بررسی پیش‌نویس برنامه ششم توسعه، نتیجه کار خود را ارائه خواهند داد و نظرات نمایندگان در این خصوص لحاظ می شود، پیش‌بینی می‌شود مراحل بررسی و تصویب برنامه پنجساله ششم توسعه در دوره فعالیت مجلس نهم  انجام شود.»

 اين كار در شرايطي صورت مي‌گيرد كه مشخص نيست دليل تصميم ناگهاني مجلس نهمي‌ها براي بررسي لايحه برنامه ششم توسعه چيست؟ اين در حالي است كه اكثر نمايندگان عضو كميسيون تلفيق برنامه ششم توسعه در مجلس دهم حضور ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ریتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
2
6
وقتی جلسه حد نصاب نداشته باشه چی تصویب میشه؟!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین