کد خبر: ۳۵۸۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

وعده مولاوردی برای توانمندسازی زنان و کودکان طی ۲ سال

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طی سال جاری و سال آینده شاهد خروجی ملموسی از اقدامات معاونت امور زنان خواهیم بود تا به هدف توانمندسازی زنان و کودکان در قالب جامعه دوستدار خانواده دست یابیم.
آفتاب‌‌نیوز : شهیندخت مولاوردی در دیدار نوروزی خود با اصحاب رسانه و فعالان حوزه زنان گفت: امیدواریم سال ۹۵ سال به ثمر نشستن همکاری‌های معاونت امور زنان با دستگاه‌های اجرایی باشد چراکه در سال های اخیر در چارچوب مسائلی که نیازمند اقدام فوری بودیم، با دستگاه‌های اجرایی توافق‌نامه و موافقت‌نامه امضا کردیم.

به گزارش ایسنا، او در ادامه گفت: امیدواریم با ادامه همدلی و همزبانی بتوانیم در جهت اقدام و عمل در جهت مقاوم سازی اقتصاد کشور گام برداریم، البته مقاوم سازی اقتصاد از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مطرح بوده است و در سال های اخیر به طور جدی‌تر دنبال می شود.

مولاوردی گفت: امیدواریم که در جهت عملی کردن اقتصاد مقاومتی از ظرفیت عظیم زنان غفلت نشود، از سوی دیگر برای تحقق اقتصاد مقاومتی صرفا از دولت نمی‌توان توقع اقدام داشت و از همه ظرفیت‌ها باید بهره گرفت تا جامعه‌ای داشته باشیم که از نظر اقتصادی و فرهنگی مقاوم باشد بگونه‌ای که تمام دنیا آرزوی زیستن در ایران داشته باشند.

در ادامه این نشست، مولاوردی از ارائه لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: لایحه تامین امنیت زنان منهای بخش قضایی، قرار بود در اصلاح قانون تعزیرات گنجانده شود ولی این لایحه قرار نیست بسیار زود به مراجع قانونی ارائه شود. بنابراین تصمیم گرفتیم که لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را هرچه سریع‌تر به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پروژه تقویت بخش مدنی را در دستور کار داریم که اواخر آن است.

مولاوردی با اشاره به سند 227 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: این سند برای تامین امنیت زنان در روابط اجتماعی است که در برنامه ششم توسعه نیز آن را گنجانده‌ایم. یکی از دغدغه‌های من نیز همواره خشونت علیه زنان بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین