کد خبر: ۳۵۸۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

ایمانی: حمایت دوباره اصولگراها از چهره‌های تندرو دلیل شکست در تهران بود/30 بر صفر باختیم

آفتاب‌‌نیوز : روزنامه اعتماد در گفت و گویی با ناصر ایمانی تحلیل گر اصولگرا نوشت: اصولگراها در تهران 30 به صفر باختند.

اهم سخنان وی  در این مصاحبه از این قرار است:

** وقتي رييس‌جمهور در دور اول خود انتخاب مي‌شود، مردم تمايل دارند مجلسي همسو با آن تشكيل شود تا بتواند منويات آن دولت را اجرا كند. اين مساله سابقه‌اي ديرينه دارد.

** يكي از دلايل ضعف اصولگرايان اين بود كه برخي طيف‌ها يا چهره‌هايي كه نسبت به مسائل كشور مشي تندروي داشتند در داخل جريان اصولگرايي بودند. اگر چه تعدادشان در مجموع كل اصولگرايان قابل توجه نبود اما به هر حال حضور داشتند. برخي از اين چهره‌ها را در ليست اصولگرايي هم ديديم. همين موضوع به جريان اصولگرايي آسيب زد. دليل ديگر اين است كه اصولگرايان در بستن ليست خود چندان توجهي به سلايق افكار عمومي در تهران نداشتند و توجه نكردند كه مردم چه تيپ افرادي را مي‌پذيرند. بيشتر به اين توجه داشتند كه چه كساني از نظر خودشان مناسب است. به ميزان راي‌آوري اين افراد عنايتي نداشتند.

**جامعتين قدرت سابق خود را ديگر ندارد. مگر مجمع روحانيون مبارز قدرت سابق خود را دارد؟ در انتخابات سال ٧٦ رياست‌جمهوري مجمع روحانيون حرف اول را ميزد.

**اصولگرايان در اين دوره نمايش خوبي از خرد جمعي داشتند. اينكه نتيجه نگرفتند حرف ديگري است اما توانستند جمعي را با نظر اكثريت طيف‌هاي اصولگرايي تشكيل دهند. به غير از طيف آقاي لاريجاني كه نبودند بقيه طيف‌ها در تشكيلات شركت كردند. اين حركت مثبتي است.

** اصولگرايي نياز به نوسازي دارد. البته اين مساله در مورد اصلاح‌طلبان نيز صدق مي‌كند. هر دو جريان نياز به بازنگري در گفتمان خود دارند. شكي در اينكه جريان راست بايد بازنگري در گفتمان خود داشته باشد نيست. تا الان نيز اقداماتي در اين زمينه انجام شده و تدابيري انديشيده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین