کد خبر: ۳۵۸۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

ظریف وارد رامسر شد

وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش جهت میزبانی چهارمین دوره اجلاس وزرای خارجه ایران ، ترکیه و آذربایجان وارد رامسر شد .
آفتاب‌‌نیوز : محمد جواد ظریف با استقبال تعدادی از مسئولان محلی وارد فرودگاه رامسر شد. حسین جابری انصاری، سخنگوی وزیر خارجه نیز در این سفر ظریف را همراهی می‌کند.

به گزارش ایسنا، طبق برنامه اعلام شده قرار است این اجلاس در بعد از ظهر روز سه‌شنبه در رامسر برگزار شود. قرار است ظهر امروز وزرای خارجه ترکیه و آذربایجان به رامسر سفر کنند .

این اجلاس یک روزه خواهد بود و ایران برای دومین بار میزبانی این اجلاس سه جانبه را بر عهده دارد .

در این نشست سه‌جانبه دیپلمات‌های ارشد این سه کشور در خصوص مسائل مشترک و مرتبط با سه کشور بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

طبق آنچه که اعلام شده اولین نشست سه‌جانبه وزرای ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در سال 2011 میلادی در ارومیه برگزار شد و در سال 2012 و 2014 این نشست‌ها به ترتیب در نخجوان آذربایجان و وان ترکیه تشکیل شده است و در حال حاضر چهارمین میزبانی این اجلاس بر عهده ایران است.

پیش از این پاک‌آئین، سفیر ایران در آذربایجان اعلام کرده بود که در نیمه دوم فروردین شاهد برگزاری اجلاس سه‌جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان در رامسر خواهیم بود و سپس در روز پنج‌شنبه نوزدهم فروردین ماه اولین اجلاس سه‌جانبه وزرای خارجه ایران، آذربایجان و روسیه در باکو برگزار خواهد شد.

هم‌زمان با این نشست اجلاس معاونین وزرای کشورهای حاشیه دریای خزر نیز برگزار خواهد شد.

کارشناسان معتقدند چهارمین نشست سه‌جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان که بر پایه منافع متقابل سه کشور در راستای توسعه مناسبات سه‌جانبه، کمک به توسعه و بهبود رفاه، ثبات و امنیت منطقه برگزار می‌شود گام مهمی می‌تواند جهت مبارزه با تروریسم بین‌المللی و افزایش همکاری‌های سه کشور در زمینه‌های تجاری و اقتصادی از جمله حمل و نقل و ترانزیت کالا باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین