کد خبر: ۳۵۸۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
ادامه اعتراض ها به اصلاح قانون کار فرانسه

130 تن در پاریس بازداشت شدند/ ششمین شب اشغال میدان رپوبلیک

تظاهرات معترضان به لایحه اصلاح قانون کار در پاریس، به درگیری با پلیس انجامید و 130 تن در این رابطه بازداشت شدند. میدان رپوبلیک (جمهوری) نیز برای ششمین شب متوالی به اشغال معترضان درآمد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، دیروز (سه شنبه) همزمان با آغاز کار بررسی لایحه اصلاح قانون کار در پارلمان فرانسه، هزاران نفر به دعوت اتحادیه های دانشجویی و دانش آموزی در پاریس تظاهرات کردند.

به گفته پلیس پاریس، پرتاب اشیایی به سوی پلیس و درگیری با نیروهای پلیس توسط معترضان، سبب شد تا تظاهرات به خشونت کشیده شود.
به گفته این منبع 130 نفر به منظور شناسایی هویتشان، بازداشت شدند.

** معترضان: پلیس در همه جا، عدالت در هیچ جا

بر پایه این گزارش، پلیس در حد فاصل میدان های «ناسیون» و «باستی» از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان جوانی استفاده کرد که با پرتاب سنگ، بطری و تخم مرغ به سوی نیروهای پلیس فریاد می زدند: «پلیس همه جا، عدالت هیچ جا».
روزنامه فرانسوی «لو موند» نیز گزارش داد: فعالان جنبش اعتراضی «ایستاده در شب» دیشب (سه شنبه شب)، برای ششمین شب متوالی میدان «رپوبلیک» پاریس را اشغال کردند.
این جنبش از روز پنجشنبه گذشته در پی تجمع اعتراض آمیز 390 هزار نفر به گفته مقامات فرانسه و یک میلیون و 200 هزار نفر بنا بر اعلام اتحادیه ها، در میدان رپوبلیک آغاز شد. این اعتراض ها به دعوت اتحادیه های کارگری، دانشجویی و دانش آموزی برای واداشتن دولت سوسیالیست فرانسه به پس گرفتن لایحه اصلاح قانون کار، برگزار شد.
از آن پس ده ها تن از معترضان شب ها در میدان رپوبلیک می مانند. این تجمع تا صبح و زمانی که پلیس برای متفرق کردنشان وارد عمل شود، ادامه می یابد.
معترضان قصد دارند تا به نتیجه رسیدن اعتراضات خود به اصلاح قانون کار شب ها به اشغال میدان رپوبلیک ادامه دهند.

«مریم الخمری» که لایحه اصلاح قانون کار به نام او مشهور شده وزیر کار فرانسه است؛ او در سپتامبر (شهریور/ مهر) سال گذشته با وعده کاهش نرخ بیکاری جای «فرانسوا روبسامان» را در کابینه گرفت.
لایحه اصلاح قانون کار دست کارفرمایان را برای اخراج کارگران باز تر می گذارد و نرخ پرداخت ها برای اضافه کاری و نیز اضافه کاری در شب را کاهش می دهد. افزایش اختیارات شرکت ها در تغییر ساعات قانونی کار هفتگی نیز از جمله موارد اصلاحی قانون کار است.
الخمری دیروز در پارلمان فرانسه از طرح جنجالی اصلاح قانون کار دفاع کرد و آن را با ترغیب کارفرمایان به جذب نیروی بیشتر همسو دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین