کد خبر: ۳۵۹۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره 4 برابر شدن دیابتی‌ها

از هر 11 نفر بزرگسال جهان یک نفر دیابت دارد

سازمان بهداشت جهانی با انتشار گزارشی در آستانه روز جهانی بهداشت (7آوریل) با هشدار درباره رشد شدید دیابت در جهان اعلام کرده که اکنون از هر 11 نفر بزرگسال یک نفر در جهان دیابت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس اين گزارش مهم شمار مبتلايان به ديابت در كمتر از 40 سال چهار برابر شده است. تخمين زده مي‌شود كه در حال حاضر بيش از 422 ميليون نفر در جهان مبتلا به ديابت هستند.

 اين در  حالي است كه تعداد مبتلايان به ديابت در سال 1980 حدود 108 ميليون نفر بوده است. قند خون بالا يكي از عوامل كشنده مردم جهان است و 3/7 ميليون نفر در جهان ساليانه به دلايل مرتبط با قند خون بالا مي‌ميرند.

به گزارش بي‌بي‌سي،دیابت نوع ۲ یک عارضه بلند مدت و ناشی از مقاومت انسولینی است. مبتلایان به این عارضه، که تا پایان عمر با آنان است، می‌توانند با استفاده از دارو و رژیم غذایی با بیماری خود کنار بیایند اما این عارضه می‌تواند عامل مشکلاتی مانند کوری، از کار افتادگی کلیه، حمله قلبی، سکته مغزی و قطع اندام‌های بدن باشد.

مارگارت چان، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام كرده که این تحقیقات لزوم بازنگری شیوه زندگی مردم از جمله استفاده از غذای سالم‌تر، تحرک بیشتر و جلوگيری از افزایش وزن را نشان مي‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین