کد خبر: ۳۵۹۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

کری: متوقف کردن منابع مالی داعش از اولویت‌های ما است

وزرای خارجه آمریکا وبحرین امروز(پنجشنبه) با برگزاری نشست خبری مشترک بر ضرورت ادامه یافتن مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزیر خارجه آمریکا که برای مشارکت در نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در بحرین به سر می برد در کنفرانس خبری خود با شیخ خالد آل خلیفة همتای بحرینی‌اش عنوان داشت: در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه از جمله راه کار حل بحران در سوریه و یمن بحث و تبادل نظر کردیم.

وی در ادامه افزود: ما در خصوص مبارزه با تروریسم و اقدام علیه داعش نیز رایزنی کردیم ما معتقدیم بحرین شریک امنیتی قدرتمندی برای آمریکا به شمار می آید و دو کشور منافع مشترک زیادی دارند. روابط آمریکا با کشورهای حوزه خلیج (فارس) استراتژیک به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی،کری تاکید کرد:توقف منابع مالی داعش از اولویت‌های ما در مرحله آتی به شمار می رود.ما مذاکرات زیادی برای اجرای آتش بس فراگیر در یمن انجام دادیم کما اینکه من مذاکرات زیادی در این خصوص با وزیر خارجه عربستان داشتم و امیدواریم این اتفاق صورت پذیرد.

کری مدعی شد که حمایت ایران از اسد و حوثی های یمن نگران کننده است.وی تاکید کرد:ایران باید برای حل بحران سوریه و یمن کمک کند.

وزیر خارجه بحرین نیز عنوان داشت: من در این نشست با وزیر خارجه آمریکا در خصوص مسائل منطقه رایزنی کردم. بحرین به نقش خود در مبارزه با تروریسم ادامه میدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین