کد خبر: ۳۵۹۳۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

وقتی دست بیک‌زاده بخاطر دژاگه شکست

هاشم بیک‌زاده برای نخستین‌بار دلیل مصدومیتش در مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا را توضیح داد. او می‌گوید دستش به دلیل یک برخورد ناخواسته با اشکان دژاگه شکست، اما دژاگه مقصر نبود.
آفتاب‌‌نیوز :
«خبرورزشی» نوشت: هاشم بیک‌زاده آرام و بی‌صدا کارش را در ذوب آهن ادامه می‌دهد. او دیگر به اندازه کافی در تیتر رسانه‌ها نیست و می‌گوید به هر حال دوری از استقلال و تیم ملی در این مسأله تاثیرگذار بوده است. هاشم در گفت‌وگو با «خبرورزشی» حرف‌های جالبی درباره تیم ملی و البته مصدومیتش در جام ملت‌ها به زبان آورده؛ حرف‌هایی که قبلا نگفته بود.

گزیده صحبت‌های ملی‌پوش سابق فوتبال کشورمان را در زیر می‌خوانید:

- قبل از بازی بنیادکار قرار بود بازی کنم ولی آقا یحیی به من گفت که در این مدت روی پایت فشار آمده و دوست دارم به تو استراحت بدهم. می‌توانستم بازی کنم ولی این تصمیمی بود که آقای گل‌محمدی گرفت.

- وقتی در استقلال و تیم ملی بودم، حضورم کمرنگ بود چون زیاد اهل حاشیه و مصاحبه نبودم. همیشه دوست دارم کارم را بدون حاشیه دنبال کنم. خب قطعا وقتی از استقلال و تیم ملی دور شدم، تاثیرگذارتر بود. آنجا بیشتر در دید بودم الان ولی کمتر. ذوب آهن هم نسبت به استقلال طرفدار کمتر دارد و این موضوع هم تاثیرگذار است.

- فقط می‌گویند استقلال و پرسپولیس شانس قهرمانی دارد ولی اصلا من اینطور فکر نمی‌کنم. ذوب آهن و استقلال خوزستان هم به اندازه دو تیم شانس قهرمانی دارند. تازه استقلال و پرسپولیس که با هم بازی دارند. بازی‌های سختشان مانده است. شرایط برای همه تیم‌های بالای جدول یکسان است.

- اتفاقات تیم ملی را دنبال می‌کنم. فکر می‌کنم بهترین گزینه برای تیم ملی همان کارلوس کی‌روش است. او باید در تیم ملی حفظ شود. کی‌روش بماند، می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم و ان‌شاءالله برای دومین بار متوالی، تیم ملی به جام جهانی برسد. الان هم که نزدیک بازی‌هاست. شرایط خیلی حساس‌تر شده است. ما به دور بعدی رفته‌ایم و نباید زمان از دست بدهیم. فکر نمی‌کنم کی‌روش خواسته زیادی داشته باشد. یک زمین می‌خواهد و لباس و بازی دوستانه. اینها عادی‌ترین امکانات است. اینها را برای تیم ملی می‌خواهد. حق او و تیم ملی است که بهترین‌ها را داشته باشند. امیدوارم که مشکلات حل شود و مسیر هموار شود تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

- واقعا کی‌روش برای همه بچه‌های تیم ملی مثل پدر است. من الان در تیم ملی نیستم ولی هنوز می‌گویم واقعا دوستش دارم. همیشه هم از او حمایت می‌کنم. کی‌روش واقعا دلسوزانه کار می‌کند. هی می‌گویند او فلان قدر پول گرفته. نوش جانش. پول گرفته چون لیاقتش را دارد. با این شرایط دارد برای ما کار می‌کند. کار کردن این شکلی واقعا سخت است. امیدوارم راه برای ادامه همکاری هموار شود. ان‌شاءالله که امکانات را فراهم شود و اجازه بدهیم کارش را کند. او دلش برای ایران می‌سوزد. به پرچم ایران و کشور ایران تعصب دارد. ایستاده و برای ایران می‌جنگد. اینها که برای خودش نیست. دارد برای تیم ملی جمهوری اسلامی ایران می‌جنگد و تلاش می‌کند. امیدوارم پایان خوبی در انتظار تیم ملی باشد.

- در کره جنوبی غیرت کی‌روش را به ایران دیدم. مثل یک ایرانی و با غرور یک ایرانی به جنگ کره‌ای‌ها رفت. آن شکلی جواب سرمربی کره را داد. شاید یک مربی ایرانی بود کارهای کی‌روش را جلوی کره‌ای‌ها نمی‌کرد. او نشان داد که روی ایران تعصب دارد و عاشق ماست. نشان داد که تمام جانش را برای موفقیت تیم ملی ایران گذاشته است.

- سرمربی کره جنوبی گفته بود دوست دارد حتی تیم‌های عربی به جام جهانی بروند ولی ایران نه. این توهین به ما بود. کی‌روش عالی جوابش را داد. چقدر هم جواب خوبی داد. به نظرم خیلی کار خوبی کرد، برخلاف دوستانی که الان دارند چیزهای دیگر می‌گویند. آنطور دفاع کردن حق ایران بود که کی‌روش انجام داد. اصلا هم به کسی بی‌ادبی و بی‌احترامی نکرد. جواب متقابل داد. بازی را هم بردیم و نشان داد ایرانی به تمام معناست.

- نمی‌دانم اینها دنبال چه هستند که می‌گویند کی‌روش به مربی کره بی‌ادبی کرد. نمی‌فهمم چرا از مربی کره جنوبی جلوی مربی خودمان دفاع می‌کردند. اینکه دنبال چه می‌گردند برای من نامعلوم است. خیلی‌ها دوست دارند تیم ملی نتیجه بگیرد. از اول هم همینطور بوده ولی همیشه سرمربی تیم ملی یک عده منتقد داشته است. اینها هم الکی انتقاد می‌کنند که در واقع حرف‌هایشان سودی برای تیم ملی ندارد و فقط ضرر است. همیشه همین بوده. الان هم هدفشان کوچک کردن مربی تیم ملی است. در دوره‌های قبل هم همین مسأله وجود داشت. امیدوارم دیگر یک روز این مشکلات نباشد. البته بعید به نظر می‌رسد چنین مشکلی از بین برود. همیشه مربیان ما باید با بعضی منتقدانی مبارزه کنند که چنین بحث‌هایی می‌کنند. بالاخره آنها هم دیده خودشان را دارند ولی به نظرم باید دیدگاه‌شان را مثبت کنند.

- یک خاطره خیلی خوب از کی‌روش دارم و آن این است که من را یک هفته زودتر از تیم ملی به جام جهانی فرستاد که واقعا کار جوانمردانه‌ای با من کرد. نشان داد که بازیکن ایرانی تعصب دارد. ایستاد و از من دفاع کرد. شاید هرکس دیگری جای او بود این کار را نمی‌کرد و من را خط می‌زد. هرکس جای او بود من را برمی‌گرداند و می‌گفت به درد تیم ملی نمی‌خورد ولی کی‌روش آن کار را برای من کرد. حتی دو مربی بدنساز باشگاه کورینتیانس را گذاشت بالای سر من تا بتوانم به جام جهانی برسم. به خاطر همین چیزهاست که بازیکنان تیم ملی برای کی‌روش و تیم ملی همه کار می‌کنند. به خاطر همین رفتارهاست که بچه‌ها دوستش دارند و می‌خواهند در زمین زحماتش را جبران کنند.

- در مقابل آرژانتین بازی نکردم... حسرت که نمی‌خورم ولی وقتی فکر می‌کنم غُصه می‌خورم. اول باید بگویم همین که کی‌روش من را برد جام جهانی برایم یک دنیا ارزش داشت. راستش یک وقت‌هایی فکر می‌کنم و یک مقدار اذیت می‌شوم که در جام جهانی بازی نکردم. زجرآور است که تا آنجا بروی و اصلا بازی نکنی، مخصوصا جلوی آرژانتین. بزرگترین رویداد فوتبال جهان بود. ولی همین که کی‌روش من را برد واقعا دمش گرم. قسمت بود بازی نکنم. خدا را باز هم شکر می‌کنم. سرنوشت من این بود.

- درباره شکل مصدومیتم در جام ملت‌ها هیچوقت حرف نزدم ولی ماجرا این بود که اشکان دستم را گرفت و کشید که من در حال چرخش بودم و همانجا دستم شکست. بعد گفتیم که این شکلی ماجرا را تعریف نکنیم چون دوست نداشتیم از اشکان انتقادی شود. او از قصد این کار را نکرد. در آن صحنه یک درگیری بین من و اشکان بر سر توپ پیش آمد. من مانع اشکان شدم و درست در چرخش بودم که او دست من را گرفت و کشید. در همان لحظه دستم شکست. ناخواسته بود. اتفاقا اشکان خیلی ناراحت بود. چند بار از من عذرخواهی کرد. به او گفتم اشکالی ندارد در فوتبال این چیزها پیش می‌آید ولی اشکم درآمد. اتفاق تلخی بود. اتفاقی بود که افتاد.

- سیدجلال حسینی در تیم ملی قدیمی است ولی بالاخره کی‌روش بازوبند را به اشکان داده است. می‌توانست به سید جلال بدهد ولی اینطور صلاح دید که اشکان کاپیتان باشد. کی‌روش نزدیک تیم است و خودش می‌داند چه تصمیم‌هایی باید بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین