کد خبر: ۳۵۹۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷

فیفا: سردار آزمون مسی ایرانی

سایت فیفا در گزارشی به تمجید از سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران و باشگاه روستوف روسیه پرداخته و از او به عنوان مسی ایران یاد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
درخشش سردار آزمون و کمک قابل توجهی که او در یکی دو سال گذشته به تیم ملی ایران کرده است، سایت فدراسیون جهان فوتبال (فیفا) را بر آن داشت که گزارشی سراسر تمجید و تحسین از مهاجم ایرانی باشگاه روستوف انجام دهد و او را به تمام فوتبال‌دوستان دنیا بشناساند. در زیر گزارش فیفا را در باره آزمون می‌خوانید:

پس از بازنشستگی علی دایی، برترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران، هواداران ایران، مدت زیادی انتظار کشیدند تا تیم ملی‌شان دوباره بتواند روی درخشش و کمک یک گلزن قابل اعتماد واقعی حساب کند. در واقع این نیاز در آخرین مرحله انتخابی از جام جهانی 2014 برزیل بیش از هر زمان دیگری احساس شد زمانی که تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش در میان چهار تیم صعود کننده به جام جهانی کمترین آمار گل زده را داشت، هشت گل در هشت بازی.

آمار گلزنی ایران در جام جهانی 2014 هم چنگی به دل نزد و ناامید کننده بود چرا که این تیم در سه بازی‌اش تنها یک گل زد. اکنون اما بازیکنی مانند سردار آزمون پیدا شده و به نظر می‌رسد که خلاء پادشاه گلزنی فوتبال جهان قرار است پر شود. آمار گلزنی مهاجم روستوف در تیم ملی ایران هفت گل در پنج بازی است که تحسین‌برانگیز است. او که در ابتدای سال 2016، بیست‌ویک ساله شد، به عنوان برترین گلزن تیم ملی ایران در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی شناخته شد.

آزمون که اولین دوبل گل ملی‌اش را در پیروزی 6 بر صفر ایران برابر گوام به ثبت رساند، همین کار را در پیروزی 2 بر صفر تیمش برابر عمان که راهیابی ایران را به دور سوم انتخابی قطعی کرد، انجام داد. آسان گل زدن آزمون سبب شده که از او به عنوان پادشاه گلزنی ایران در مسیر صعودش یاد شود.

در حالی که هواداران امیدوارند آزمون جای دایی را پر کند، خود او ترجیح داد سطح توقعات را پایین بیاورد. آزمون گفت: من تلاش خواهم کرد مانند دایی مهاجم فوق‌العاده‌ای شویم اما راستش را بخواهید نمی‌‌خواهم گلزنی دغدغه‌ام شود. چیزی که من می‌خواهم کمک به ایران است و من به گلزنی برای تیمم افتخار می‌کنم. من هنوز جوان هستم و باید روی ارتقای مهارت‌هایم تمرکز کنم.

در ادامه گزارش فیفا درباره آزمون می‌خوانیم: تنها یک سال پیش کم بودند کسانی که آزمون را بشناسند و این قبل از آن بود که او به تیم کی‌روش برای حضور در جام ملت‌های آسیای 2015 دعوت شود. آنهایی که بازی‌های ایران را دنبال می‌کنند می‌دانند که آزمون چه توانایی‌های دارد به خصوص بعد از تماشای درخشش او در باشگاه روبین کازان روسیه که سال 2013 به آن ملحق شد. این بازیکن 32 بازی برای روبین کازان انجام داد و هشت گل هم زد که یکی از آنها در لیگ اروپا برابر مولده نروژ بود.

آزمون در این خصوص گفت: کی‌روش از من دعوت کرد. او واقعاً به من اعتماد کرد اما این اتفاق برای من عجیب نبود. انتظارش را داشتم که او مرا دعوت کند و این کار را هم انجام داد.

خیلی طول نکشید که آزمون ثابت کند تصمیم کی‌روش برای دعوت از برای بازی در عرصه‌های بین‌المللی اشتباه نبوده است. پس از حضوری کوتاه در بازی اول ایران برابر بحرین، او برابر قطر در ترکیب اصلی به میدان رفت که آن اتفاق به نوبه خود غافلگیر کننده بود. آزمون اما نگذاشت این فرصت به آسانی از دست برود و اعتماد مربی‌اش را با زدن گل برتری ایران پاسخ داد. او در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها هم به عراق گل زد هرچند آن بازی در ضربات پنالتی به سود عراق خاتمه یافت. با وجود آن شکست، آزمون در کنار کسانی مانند ماسیمو لونگو و عمر عبدالرحمن به عنوان پدیده‌های جام معرفی شدند. او گفت: واقعاً خوشحالم که برای تیم ملی ایران و در چنین تورنمنت مهم بازی کردم. برای من آن اتفاق شبیه به حقیقت پیوستن یک رویا بود و به من اعتماد به نفس و انگیزه داد.

مسی یا ابراهیموویچ

عملکرد آزمون در رده باشگاه هم به اندازه عملکردش در رده باشگاه تحسین‌برانگیز بوده است. از سال گذشته که وی به طور قرضی کارش را در روستوف آغاز کرد، با حرکات هجومی و گل‌هایش نگاه‌ها را خیره کرده است. نمایش‌های خوب او سبب شده که جزو پرطرفدارترین ستاره‌های آسیا شود و شایعاتی هم درباره علاقه باشگاه‌هایی مانند اورتون، استوک‌سیتی و حتی بارسلونا به جذب او شکل بگیرد. محبوبیت روز افزون آزمون آنقدر بوده که رسانه‌ها و هواداران از او به عنوان مسی ایرانی یاد می‌کنند. برای آزمون اما نه مسی بلکه مهاجم سوئدی پاری‌سن‌ژرمن الگویی است که دوست دارد شبیه او باشد. او گفت: زلاتان ابراهیموویچ الگوی من است و باشگاه مورد علاقه‌ام هم رئال‌مادرید است.

با 182 سانتی‌متر قد، آزمون توانایی زیادی در نبردهای هوایی، کنترل توپ، استارت‌های پرشتاب، خلاقیت و ضربات آخر دقیق  دارد. رینات یلیالتدینوف، سرمربی قبلی آزمون در روبین کازان درباره این مهاجم ایرانی می‌گوید» آزمون تمام لازمه‌های تبدیل شدن به یک مهاجم طراز اول را دارد.

به گزارش تسنیم، با کلی انتظار که باید آنها را برآورده کند، آزمون کاملاً آگاه است که چه مسئولیت‌هایی در انتظار او است. او گفت: هر بازیکنی می‌خواهد در تیم ملی کشورش، اوج توانایی‌های خود را نشان دهد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. هدف اصلی من کمک به ایران برای رسیدن به جام جهانی و خوشحال کردن هواداران است. برای رسیدن به این هدف باید این موضوع را به یاد داشته باشیم که کارهای فراوانی پیش روی‌مان هست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Malaysia
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۰
1
0
هندونه الکی زیر بغلش گذاشتند . تا بزرگ شدن راه زیاید داره . مستمر گل زدن کار سختی است . این القاب باعث کاسبی و بازار گرمی بازیکن و باشگاه میشه . فیفا دنبال چیه خدا میدونه .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین