کد خبر: ۳۵۹۳۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
وزیر ارتباطات در دیدار وزیر اقتصاد تركیه:

هدف30 میلیارد دلاری برای تجارت ایران و تركیه

محمود واعظی نماینده رییس جمهوری در حاشیه بیست و پنجمین نشست كمیسیون مشترك ایران و تركیه اشتراكات فراوان دو كشور را سرمایه بسیار خوبی برای توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی و تجاری دانست و گفت: قطعا دسترسی به هدف 30 میلیارد دلاری برای تجارت ایران و تركیه در دوره میان مدت، هدفی جامع، واقع بینانه و قابل اجرا است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود واعظی نماینده ویژه رئیس جمهوری ایران در روابط با تركیه روز جمعه در حاشیه بیست وپنجمین نشست كمیسیون مشترك ایران و تركیه با 'مصطفی الی تاش' وزیر اقتصاد تركیه راه های گسترش روابط و همكاری های اقتصادی - تجاری میان دو كشور را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار داد.

رئیس كمیسیون مشترك ایران و تركیه در این دیدار با اشاره به اینكه ابعاد مختلف مناسبات اقتصادی و تجاری در كمیته های فنی و حقوقی كمیسیون مشترك تحت بررسی است ؛ گفت: می خواهیم كه در این دور از نشست ها كاری كنیم كه توافق ها صرفا روی كاغذ نمانده بلكه با تصمیمات عملی نسبت به تحرك جدی در روابط و تحقق اهداف وچشم اندازهای ترسیم شده جامع عمل بپوشانیم.

محمود واعظی وزیر ارتباطات كشورمان با تاكید بر لزوم شناسایی و رفع موانع موجود در چرخه مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو كشور گفت: به نظر می رسد با روش های سنتی موجود نمی توان به هدف های بزرگ دست یافت لذا برای پویاسازی و تحرك بخشیدن به روابط ، طرفین باید مسئولانه راه كارهای نوین را ابداع نمایند.

نماینده رییس جمهوری كشورمان تحرك شركت های تركیه را برای حضور پررنگ در ایران در فرصت پساتحریم ضعیف و نقش آفرینی نظام بانكی تركیه در توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دو كشور را كند ارزیابی نمود و افزود: باید تحرك شركت های ترك برای استفاده از فرصت های پساتحریم بیش از پیش افزایش یافته و بانك های ترك در جهت ارائه تسهیلات و كمك به بخش های تجاری و اقتصادی به طور همه جانبه همكاری نمایند به ویژه اینكه ایران در توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی – تجاری با تركیه هیچ گونه محدودیتی قائل نمی باشد.

'مصطفی الی تاش' وزیر اقتصاد تركیه در این دیدار ضمن خیر مقدم به هیات ایرانی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای موفقیت بیست وپنجمین نشست كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور گفت: جایگاه و مناسبات اقتصادی تجاری میان ایران و تركیه در گذشته هیچگاه از حركت باز نمانده و امیدواریم در دوران جدید با استفاده از فرصت ها ی پیش رو ، نسبت به تحقق اهداف مان موفق گردیم .

وی افزود: در دنیا 57 كشور اسلامی وجود دارد كه 22 درصد جمعیت جهان را در بر دارند، ولی سهم این كشورها از تجارت جهانی كمتر از 20 درصد است.

وزیر اقتصاد تركیه با تاكید بر لزوم یافتن راه هایی برای كاهش تاثیرپذیری تجارت و اقتصاد از تحولات سیاسی، گفت: رهبران دو كشور اراده سیاسی قوی خود را برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری در میان گذاشته اند و وی به زودی عازم ایران می شود تا با 'محمدرضا نعمت زاده' وزیر صنعت، معدن، تجارت ایران و سایر مقامات ایرانی گفت وگو كند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار اهمیت رفع كلیه موانع اجرای توافقات ، موضوع فرایند اجرایی موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو كشور، مبادله لیست كالاهای جدید برای اضافه كردن به فهرست كالاهای مشمول موافقتنامه تجارت ترجیحی، سیف گاردها ( تدابیر حمایتی ) تركیه با عنوان حمایت از تولیدات داخلی نیز بحث و بررسی شد . 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین