کد خبر: ۳۵۹۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷

پادشاه عربستان در قاهره: مصر برای من جایگاه خاصی دارد

پادشاه عربستان که برای سفری 5 روزه وارد مصر شده با تاکید بر این که به رابطه کشورش با مصر افتخار می‌کند، گفت که مصر و مردمش برای او از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی که پس از چندین سفر به تعویق افتاده بالاخره برای نخستین بار از زمان به قدرت رسیدنش وارد مصر شده است، در صفحه خود در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت: "مصر برای من جایگاه خاصی دارد و ما در عربستان به این رابطه و این مناسبات استراتژیکی که برای جهان عرب و اسلام مهم است، افتخار می‌کنیم، خداوند مصر و مردمش را حفظ کند."

پیشتر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در توییتر از سفر پادشاه عربستان تقدیر و تاکید کرده بود: من به برادرم سلمان بن عبدالعزیز در خاک وطن دومش خوش آمد می‌گویم.

پادشاه عربستان سعودی روز گذشته در اولین سفر رسمی خود که بنا به دعوت عبدالفتاح سیسی صورت گرفت،‌ وارد قاهره شد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، سیسی بعد از ظهر پنج شنبه به همراه محمد بن سلمان، فرزند پادشاه عربستان و وزیر دفاع این کشور در فرودگاه بین المللی قاهره از سلمان بن عبدالعزیز استقبال کرد.

ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای قبل از ورود پادشاه عربستان به مصر اعلام کرد که قاهره مواضع درخشان و ارزشمند سلمان بن عبدالعزیز در قبال مصر و مردمش را فراموش نمی‌کند.

کمی قبل از ورود پادشاه عربستان به قاهره، نایل ست، شرکت ماهواره‌ای مصر پخش شبکه المنار، وابسته به حزب الله را با ادعای پخش برنامه‌هایی که "اختلافات طائفه‌ای را برمی‌انگیزد" متوقف کرد.

عربستان سعودی اخیرا وعده کمکی را که به ارتش لبنان داده بود نقض کرد و علت این خلف وعده مواضع حزب الله و موضع وزیر خارجه لبنان در عدم پیروی از موضع برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در محکوم کردن اقدامات صورت گرفته در مقابل سفارت عربستان سعودی در تهران و همچنین کمبود مالی عربستان سعودی عنوان شده است.

در همین حال، علاء یوسف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبری، دولت و مردم مصر بسیار از سفر ملک سلمان استقبال می‌کنند. زمان این سفر همزمان با چالش‌های بزرگی است که منطقه با آن مواجه است و علت آن تنش‌ها و بحران‌هایی است که تعدادی از کشورهای عربی با آن مواجه هستند که این امر تاکیدی بر اهمیت ادامه همکاری و هماهنگی فشرده میان مصر و عربستان پیرامون پرونده‌های منطقه‌ای مختلف دارد.

وی تاکید کرد که در رایزنی‌ها میان پادشاه عربستان و رئیس جمهوری مصر هماهنگی و همکاری در تمامی سطوح میان دو کشور در مقابله با خطرات منطقه‌ای و خارجی که امنیت ملی عربی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را آماج حملات خود قرار داده است، بررسی خواهد شد.

همزمان، یک مسئول مصری که خواست نامش فاش نشود، گفت که 24 توافقنامه و یادداشت تفاهم میان دو کشور در جریان این سفر امضا خواهد شد که از این میان 14 توافقنامه توسط سیسی و پادشاه عربستان امضا می‌شود و ارزش آنها به 7.1 میلیارد دلار می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین