کد خبر: ۳۵۹۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

آمریکا شهروندان خود را از سفر به پاکستان منع کرد

این در واقع دومین هشدار آمریکا به شهروندان خود در راستای سفر به اسلام آباد است و به گونه ای تاکید بر هشدار اول این کشور است که در ۱۶ آوریل ۲۰۱۵ اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه ای از شهروندان خود خواست تا از سفر های غیر ضروری به پاکستان خودداری کنند.

به گزارش مهر به نقل از «اکسپرس نیوز»، به دلیل حملات تروریستی متعدد در پاکستان و افزایش ناامنی ها در این کشور، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه ای از شهروندان خود خواست تا از سفر های غیر ضروری به پاکستان خودداری کنند.

این در واقع دومین هشدار آمریکا به شهروندان خود در راستای سفر به اسلام آباد است و به گونه ای تاکید بر هشدار اول این کشور است که در ۱۶ آوریل ۲۰۱۵ اعلام شد.

 در این بیانیه آمده است که سفارتخانه آمریکا در اسلام آباد و کنسولگری این کشور در «کراچی» همچنان آماده ارائه خدمات کنسولی به شهروندان آمریکایی است.

 در ادامه گفته شده است که دولت پاکستان با افرادی که به مقدسات مذهبی توهین می کنند به شدت برخورد میکند و اقلیتهای مذهبی در پاکستان نیز بیشتر از سایرین در معرض اهداف تروریستی قرار دارند.

این بیانیه می افزاید: تمام ادارات انتظامی، پایگاه های هوایی، فرودگاه ها، دانشگاه ها، مدارس، مراکز مذهبی و بازارهای بزرگ این کشور در معرض حملات تروریستی قرار دارند.

افزون بر این به شهروندان آمریکایی خاطر نشان میکند که در تاریخ  ۱۶ اوریل ۲۰۱۵ نیز دو فرد مسلح در پاکستان یک استاد آمریکایی را ترور کردند. دلیل ترور هم این بود که وی یک شهروند آمریکایی است.

لازم به ذکر است که از اوایل سال ۲۰۱۶ تا کنون پاکستان آماج حملات تروریستی متعددی بوده است که سبب افزایش نگرانی ها و ناامنی این  کشور شده است. ازجمله آنها حمله انتحاری در مقابل بیمارستانی در «کویته» را میتوان نام برد که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر شد، همچنین حمله تروریستی به دانشگاه «باچاخان» در «چارسده» که در آن ۲۲ دانشجو و یک استاد جان خود را ازدست دادند و در آخرین حمله نیز که اخیرا در پارک «گلشن اقبال» لاهور اتفاق افتاد، بیش از ۷۰ تن جان باختند و  ۳۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین