کد خبر: ۳۵۹۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

نقص فنی عامل انفجار دیگ بخار در شهرک صنعتی زنجان بود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان، گفت: بر اساس بررسی‌های اولیه از سوی کارشناسان آتش نشانی، انفجار دیگ بخار شرکت کاوشگران واقع در شهرک تخصصی روی زنجان به دلیل نقص فنی رخ داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 علی محمدی با بیان اینکه خوشبختانه حادثه انفجار در این شرکت منجر به حریق نشده بود،تاکید کرد: از صاحبان صنعت انتظار می‌رود به منظور پیشیگری از وقوع حوادث در کنار استفاده از کارشناسان فنی، زبده و باتجربه، نسبت به تجهیز شرکت ها به امکانات فنی و ایمنی نیز اقدام کنند و به بازدیدهای دوره ای از تجهیزات بکار گرفته شده نیز بی‌تفاوت نباشند.

به گزارش ایلنا،وی همچنین از تجهیز مراکز صنعتی به سیستم های هشدار دهنده و امکانات لازم آتش نشانی به عنوان شرط اول ایمنی در واحدهای تولیدی یاد کرد و گفت: بی توجهی به این مورد مهم ممکن است منجر به حوادث تلخ و غیرقابل جبران شود.

 گفتنی است بهمن پارسال نیز بر اثر انفجار گاز شهری در کوره کارخانه مس زنجان، واقع در شهرک ناجی در کیلومتر 16 مسیر ارتباطی دندی - ماهنشان، جوانی با سن حدود 29 سال کشته و یک نفر نیز مصدوم شد.

همچنین 24 دی پارسال نیز بر اثر برش مخزن روغن صنعتی در شرکت فرآیند شیمی زنجان با استفاده از وسیله هواگاز انفجار و حریق رخ داد اما تنها راز نهفته در این حوادث از دست دادن جان کارگران بی گناهی  است که به بهانه های مختلف جان خود را از دست می دهند، چنانکه این حادثه نیز نه اولین و نه آخرین حادثه کارگری در زنجان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین