کد خبر: ۳۵۹۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹

وزير دفاع آمريكا وارد هند شد

وزير دفاع آمريكا روز يكشنبه سفر سه روزه اي را به كشور هند با هدف پيشبرد روابط دفاعي و نظامي با اين كشور ، آغاز كرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از پايگاه اينترنتي «اكونوميك تايمز» ، سفر اشتون كارتر به هند كه دومين سفر او به اين كشور در مدت كمتر از يك سال و نشانه اي از اهميت روابط نظامي با دهلي نو براي واشنگتن محسوب مي شود ، از ايالت «گوا» در ساحل غربي هند كه زادگاه «مانوهار پاريكار» وزير دفاع هند است ، آغاز شد.

مقام هاي آمريكايي گفته اند كه سفر كارتر به هند به دعوت شخصي همتاي هندي او كه ماه دسامبر گذشته به آمريكا رفته بود ، انجام مي شود. وزير دفاع هند در آن سفر بر روي عرشه ناو هواپيمابر آمريكايي «يو اس اس دوايت آيزنهاور» مورد ميزباني قرار گرفت و نظاره گر رزمايشي نظامي بود. كارتر نيز در سفر به هند قرار است در ايالت گوا بر روي عرشه ناو هواپيما بر هندي «آي ان اس ويكراماديتيا» حاضر مي شود. اين اولين باري است كه يك وزير دفاع آمريكا وارد اين ناو ساخت روسيه مي شود كه در سال 2014 وارد ناوگان دريايي هند شد.

بر اساس گزارش رسانه هاي هندي ، كارتر اشتون اهميت زيادي به بهبود روابط دفاعي و نظامي با هند داده و اين كشور را وزنه اي تعادلي در برابر قدرت فزاينده چين مي داند.

اين در حالي است كه كشور هند با در پيش گرفتن يك سياست خارجي متوازن ، از نزديك شدن بيش از حد به هر كدام از دو كشور آمريكا يا چين خودداري كرده است.

تلاش آمريكا براي تقويت روابط نظامي با هند در حالي است كه در ماههاي اخير موضوع درياي جنوب چين به يكي از مسائل تنش آفرين در روابط بين چين با آمريكا و برخي از كشورهاي منطقه تبديل شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین