کد خبر: ۳۵۹۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

بازداشت متهم به قتل یک مهاجر ایرانی در گینه نو

پلیس یک هفته پس از اعلام فرار یکی از دو مرد متهم به قتل 'رضا براتی'، ایرانی مهاجر که در جزیره 'مانوس' در پاپوآ گینه نو به قتل رسید، از بازداشت متهم فراری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : پلیس یک هفته پس از اعلام فرار یکی از دو مرد متهم به قتل 'رضا براتی'، ایرانی مهاجر که در جزیره 'مانوس' در پاپوآ گینه نو به قتل رسید، از بازداشت متهم فراری خبر داد.

به گزارش ایرنا، دو متهم به قتل یک جوان 23 ساله ایرانی که بهمن ماه سال 1392 در مانوس به قتل رسید پیش از این در دادگاهی در پاپوا گینه نو ظاهر شده بودند، اما شبکه 'ای.بی.سی' استرالیا روز دوشنبه گذشته اعلام کرد 'جاشوا کالوویا' یک کارمند سابق بنیاد بریتانیایی سپاه رستگاری و متهم به قتل از زندان فرار کرده است.

پلیس پاپوآ گینه نو امروز دوشنبه یک هفته پس از فرار این متهم اعلام کرد مرد متهم به قتل فراری را بازداشت کرده است.
پلیس جزیره مانوس کشور پاپوا گینه نو، گفت که کالوویا بار دیگر بازداشت شده، اما هنوز جزئیات ارائه نشده است.

به نوشته تارنمای 'ای.بی.سی'، 'نیکلاس کیارووم' قاضی دادگاه در نامه ای خواستار دستگیری متهم و حضور وی در دادگاه 18 آوریل (30 فروردین) شده بود.

این متهم که سال گذشته در دادگاه مدعی شد در قتل این جوان ایرانی گناهکار نیست، بین ساعت 11 تا 12 روز 28 مارس (نهم فروردین) از زندان فرار کرده بود.

یک تحقیق مجلس سنا استرالیا در سال 2014 نشان داد براتی 23 ساله براثر شکست طرح پردازش مطالبات مهاجران غیرقانونی و پناهجویان در مانوس و خشونت قابل پیش بینی در بازداشتگاه به قتل رسیده است.

70 مهاجر غیرقانونی و پناهجو نیز در این شورش مجروح شدند که مصدومیت برخی از آنها جدی گزارش شد.

پس از آن شورش و اختلال در فعالیت بازداشتگاه مانوس، حزب سبزهای استرالیا 'اسکات موریسون' وزیر مهاجرت سابق این کشور را به تلاش آشکار برای فرار از مسئولیت خود در این شکست دولت استرالیا متهم کرد.

براتی 29 بهمن ماه سال 1392 پس از برخی تنش ها در بازداشتگاه جزیره مانوس مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

'لویی افی' یک نیروی امنیتی بازداشتگاه نیز در قتل این ایرانی متهم است و اکنون در بازداشت بسر می برد.
وزارت امور خارجه ایران پس از قتل براتی، سفیر استرالیا در تهران را به دلیل بدرفتاری و خشونت علیه پناهجویان احضار کرده بود.

در بازداشتگاه جزیره 'مانوس' در پاپوا گینه نو صدها مهاجر غیرقانونی و پناهجو از کشورهای مختلف نگهداری می شود. وضعیت این بازداشتگاه های مهاجران غیرقانونی استرالیا که توسط کانبرا ساخته شده است مورد انتقاد سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر واقع شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین