کد خبر: ۳۶۰۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

ظریف فردا در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول شرکت می کند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا -سه شنبه - در نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه شرکت می کند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نشست کارشناسان ارشد این سازمان روز گذشته -یکشنبه - آغاز شد.

نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی نیز که مهم ترین ارگان اجرایی این سازمان بزرگ است، فردا با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار می شود.
در نشست کارشناسی سازمان همکاری اسلامی هیاتی از مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه به منظور بررسی دستور کار اجلاس سران شرکت کرد.

نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو نیز پس از اجلاس کارشناسان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (24 و 25 فروردین) برگزار می شود.
سیزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی روزهای پنج شنبه و جمعه (26 و 27 فروردین) در استانبول برگزار می شود
حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست با خبرنگاران درباره حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در این نشست گفت که در این باره ریاست جمهوری اطلاع رسانی خواهد کرد.

طبق اعلام قبلی بیش از 30 تن از سران کشورها و دولت ها در این اجلاس به میزبانی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه شرکت خواهند کرد.
نشست سران سازمان همکاری اسلامی که بر اساس برآورد سال 2011، جمعیتی حدود یک میلیارد و 600 میلیون نفر را پوشش می دهد، هر سه سال یکبار برگزار می شود. اجلاس قبلی در فوریه 2013 به میزبانی مصر برگزار شد. دبیرخانه دائمی این نهاد در شهر جده عربستان قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین