کد خبر: ۳۶۰۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

تلاش چینی ها برای به دنیا آمدن انسانهای ضد ایدز

محققان چینی تلاش می کنند تا انسانها را از همان دوران جنینی نسبت به ویروس HIV مصون کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
این نخستین بار نیست که محققان چینی تلاش می کنند که انسانها را از همان وضعیت جنینی نسبت به ویروس HIV مصون نگاه دارند. آنها این تلاش را پیشتر آغاز کرده بودند اما بدون دستیابی به نتیجه ای مشخص نیمه کاره رها کردند.

حالا اما دور تازه ای از این تلاشها آغاز شده است. محققان چینی در گزارشی اعلام کرده اند که تلاش برای اصلاح ژنتیکی جنین انسان با هدف مصونیت یافتن در برابر ویروس HIV وارد مراحل حساسی شده است.

از نگاه دیگر می توان گفت که در این آزمایشات بحث برانگیز تلاش می شود تا به دنیا آمدن ابر انسانهایی مورد مطالعه قرار گیرد که با استفاده از تازه ترین دستاوردهای علم ژنتیک، مهندسی شده اند تا به بیماری های ژنتیکی یا سایر بیماریها مبتلا نشوند.

یانگ وان از محققان دانشگاه علوم پزشکی گوانژو که انتشار گزارش اخیر بر عهده وی بوده می گوید: کاملا قابل پیش بینی است که انسانهای اصلاح شده ژنتیکی به دنیا بیایند.

این محقق و همکارانش بیش از ۲۰۰ جنین تک سلولی را جمع آوری و تلاش کردند تا DNA آنها را تغییر داده و در خلال این اقدامات ژنی را در آنها مستقر سازند که جنین را در برابر ویروس HIV مقاوم می سازد.

به گزارش مهر،‌ محققان چینی با اذعان به مخالفتهایی که نسبت به چالش اخلاقی این پروژه مطرح می شود نسبت به لزوم استفاده از تازه ترین دستاوردهای علوم پزشکی در جلوگیری از ابتلای انسانها به HIV تأکید می کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین