کد خبر: ۳۶۰۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷

سفر قریب‌الوقوع اولاند به قاهره

در آستانه سفر رئیس جمهور فرانسه به قاهره برای رایزنی درباره همکاری‌های نظامی و پاره ای مسائل منطقه‌ای و بین المللی، سفیر فرانسه در مصر اعلام کرد کشورش دو ناو هلی‌کوپتربر از نوع "میسترال" را در فاصله ماه‌های ژوئن و سپتامبر به مصر تحویل خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز : در آستانه سفر رئیس جمهور فرانسه به قاهره برای رایزنی درباره همکاری‌های نظامی و پاره ای مسائل منطقه‌ای و بین المللی، سفیر فرانسه در مصر اعلام کرد کشورش دو ناو هلی‌کوپتربر از نوع "میسترال" را در فاصله ماه‌های ژوئن و سپتامبر به مصر تحویل خواهد داد.

به گزارش ایسنا، آندره پاران، سفیر فرانسه در قاهره در گفتگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه با اشاره به اینکه تحویل دو ناو هلی‌کوپتربر میسترال به مصر در فاصله ماه‌های ژوئن و سپتامبر سال جاری انجام خواهد شد، اظهار داشت: بررسی همکاری نظامی فرانسه و مصر از جمله موضوعات مطرح در سفر فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به مصر در 17 آوریل جاری(29 فروردین) خواهد بود؛ به ویژه که دو کشور سابقه تاریخی مهمی در روابط نظامی دارند.

پاران افزود: اولاند عصر روز 17 آوریل وارد قاهره خواهد شد تا صبح روز 19 آوریل در این شهر خواهد بود. علاوه بر یک هیات حدودا 60 نفره، دو یا سه وزیر اولاند را در این سفر همراهی خواهند کرد.

رئیس جمهور فرانسه در 10 اکتبر گذشته توافقنامه‌ای را برای فروش دو ناو به مصر با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور به امضا رساند.

سفیر فرانسه در قاهره ادامه داد: اولاند در این سفر علاوه بر دیدار با سیسی، با رئیس پارلمان مصر نیز دیدار خواهد کرد.

وی افزود:‌ در این سفر 30 یادداشت تفاهم و توافقنامه سرمایه‌گذاری و تجارت به امضا خواهد رسید و این توافقنامه‌ها در زمینه‌های حمل و نقل، انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، آموزش حرفه‌ای و تبادلات فرهنگی خواهد بود.

پاران ادامه داد: در این سفر دو رئیس جمهور درباره مسایل مهم منطقه به ویژه بحران سوریه و لیبی و چگونگی حمایت از دولت توافق ملی و ارتش لیبی گفتگو خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین