کد خبر: ۳۶۰۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

آمادگی چین برای انتقال تجربیات بیابان‌زدایی به ایران

مدیرکل مقابله با بیابازایی کشور چین از آمادگی این کشور برای انتقال تجربیات به ایران خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
"پی جینگ هو" در بازدید از طرح‌های بیابان‌زدایی آران و بیدگل در جمع مسوولان کشوری و استانی جنگل‌ها و مراتع اظهار کرد: فعالیت‌های بیابازدایی در ایران قابل تامل و تقدیر است.

وی افزود: انجام فعالیت‌های بیابان‌زدایی در چنین سطحی در ایران نشان دهنده توجه جدی مردم و مسوولان برای انجام این کار سخت و طولانی مدت است.

مدیر کل مقابله با بیابازایی چین با اشاره به گستردگی فعالیت‌های بیابان‌زدایی در ایران افزود: با وجود این گستردگی اقدامی برای به صرفه بودن و اقتصادی بودن کار انجام نشده است.

وی به تجربه کشور چین در طرح‌های بیابان‌زدایی در کنار بحث اقتصادی آن اشاره و تصریح کرد: در چین در اغلب ایالات بیابانی نوعی از درختان تاغ استفاده می‌شود که از برخی قسمت‌های آن گیاهان دارویی برداشت می‌شود و این خود به اقتصاد و بهداشت جامعه کمک می‌کند.

پی جینگ هو از آمادگی کشور چین برای انتقال تجربیات در زمینه طرح‌های بیابان‌زدایی به خصوص کشت این گیاه و پیوند زدن با تاغ خبر داد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل بیابان‌زدایی کشور چین از باغات پسته شهرستان آران و بیدگل که در نزدیکی بیابان‌های تحت پوشش تاغزاها است بازدید کرد.

فعالیت‌های برجسته بیابان‌زدایی در آران و بیدگل موجب شده که هر ساله گروه‌های مختلفی از کشورهای جهان که با خطر بیابازایی روبرو هستند برای انتقال تجربیات به این شهرستان سفر کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین