کد خبر: ۳۶۰۱۰۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳

فعالیت مغازه‌های بدون مجوز/ یک روز با گشت تعزیرات تهران در قصابی‌ها؛ غذای حیوانات باغ‌وحش را به مردم می‌فروشند+تصاویر

گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در راستای بازرسی‌ خود از مراکز عرضه گوشت قرمز با فروشنده متخلفی برخورد کرد که گوشت میشی را که غذای حیوانات باغ وحش است به جای گوشت گوسفند به مردم عرضه می‌کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
گشت‌ مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران امروز به سراغ عرضه‌کنندگان گوشت در پایتخت رفت. در این بازرسی سرزده بازرسان در خیابان مولوی تهران با فروشگاهی مواجه شدند که بدون مجوز مشغول به عرضه گوشت بود. به محض اینکه بازرسان وارد مغازه شدند کارگر این مغازه که یک تبعه افغان بود پا به فرار گذاشت. بارزسان تعزیرات در بازرسی از این مغازه با گوشت‌های فاسدی که چندین ماه از تاریخ انقضای آنها گذشته بود مواجه شدند.

به گزارش آفتاب، یکی دیگر از تخلفات صورت گرفته در این مغازه، عرضه گوشت میش به جای گوسفند به مشتریان بود. بنا به گفته علیرضا فرجی، نایب رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، گوشت میشی که در این مغازه عرضه می‌شد دارای کاربرد صنعتی بوده و از آن به عنوان غذای حیوانات باغ وحش استفاده می‌شود.

تخلفات این مغازه، گرانفروشی، تقلب، عدم رعایت بهداشت و عرضه گوشت تاریخ گذشته اعلام و به ثبت رسید و قرار شد بنا بر تصمیم کارشناسان و بازرسان مربوطه، میزان جریمه این واحد صنفی مشخص و در صورت تصمیم مقتضی پلمب شود.

در حالی که بازرسان در واحد صنفی یاد شده مشغول بررسی‌های بیشتر بودند یکی از مغازه‌های عرضه گوشت در دست دیگر خیابان با مشاهده بازرسان گشت، قسمتی از گوشت‌های خود را در بشکه‌ای ریخت و قصد انتقال آنها به گاراژ کناری را داشت که بازرسان متوجه این موضوع شدند.

با ورود بازرسان به این واحد صنفی مشخص شد فروشنده به وسیله جوازی در خیابان ری (جواز تقلبی) که فاقد پروانه کسب بود در این مغازه مشغول به کار است. فروشنده مدعی بود گوشت‌های ضایعاتی که در بشکه مخفی کرده گوشت‌های کبابی است که این موضوع از سوی نایب رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی رد شد. همچنین در این واحد صنفی همانند بیشتر واحدهای دیگر گوشت میش به قیمت گوشت گوسفند عرضه می‌شد.

در حین گشت، یکی از شهروندانی که از این مغازه‌ها خرید کرده بود با انتقاد از گوشت عرضه شده در این مغازه گفت: «چند وقت قبل از این مغازه گوشت گرفتم و پس از مصرف به شدت مسموم شدم، وقتی که به دادسرا مراجعه کردم گفتند باید گوشت فاسد را به همراه داشته باشی. مسئولان باید نظارت بیشتری داشته باشند.»

از جمله بیشترین تخلفات صورت گرفته در این واحدها عدم تفکیک گوشت‌ها بر اساس نوع و نداشتن برچسب بود تا مشتری بتواند نوع گوشتی را که خریداری می‌کند، تشخیص دهد و تمامی گوشت‌‌ها به قیمت گوشت گوسفند به فروش می‌رسیدند. در این بازرسی‌ها از فروشندگان خواسته شد تا نام گوشت میش را روی تابلوهای فروش خود به همراه قیمت مناسب قید کنند. بنا به گفته بازرسان تفاوت قیمت بین گوشت‌های یاد شده حدود 10 هزار تومان است و هیچ نظارتی بر نحوه توزیع وجود ندارد.

علیرضا فرجی، نایب رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در خصوص مغازه‌هایی که با جواز به عرضه گوشت مشغول هستند، توضیح داد: «در حال حاضر 900 واحد صنفی دارای جواز فعال هستند و حدود 1600 مغازه بدون جواز در این زمینه فعالیت می‌کنند و در مجموع 2500 مغازه قصابی در پایتخت فعال است.»

وی در خصوص علت ادامه فعالیت مغازه‌های بدون مجوز در پایتخت گفت: «اتحادیه طبق ماده 27 بازرسی اصناف این موضوع را به اتاق اصناف اعلام می‌کند و آنها هستند که باید دستور پلمب مغازه‌های فاقد جواز را صادر کنند.»

به گزارش آنا، به گفته فرجی فروش گوشت قرمز در گشتارگاه امروز 29 هزار تومان بوده که باید بین 32 تا 33 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسید.

بر اساس مصوبه کمیسیون هیات عالی نظارت که از سوی وزیران به تصویب رسیده‌ حداکثر سود و هزینه‌های عمده فروشی گوشت قرمز سه درصد و حداکثر سود هزینه‌های خرده فروشی هشت درصد اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
12
اي بابا مگه ما ... فرقي داريم هر اشغالي ميدن به خوردمون اقاي قصاب هم ... رها ميشه ميره كسي هم اين وسط بميره چه عيبي داره ... ديگه عادي شده گوشت مردار فروشي گوشت حيوون مريض فروشي و كسي هم جوابگو نيست بهداشتم كه هيچ اينا همش از بي قانونيه
مجید
|
UNITED STATES
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
17
دزدی...قطع دست داشت. زمان ...نانوا را در تنور انداخت. والا شما ها هم بکنید. ...ببیند اگر دزدی کرده، اگر باعث دزدی شده، اگر خلاف به هر نوع کرده گردن بزند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
18
با این متخلف چه کردید؟ این مهم است. در کشورهای پیشرفته با چنین متخلفانی کاری می کنند که دیگر کسی جرئت نکند آنرا تکرار کنند.
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
تو کشورهای خارجی شاید ملت در فشار اقتصادی نیستند ، وگرنه اونا هم دزد بار می آمدند.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
5
حالا با متخلفی که با جان مردم بازی کرده چکار می کنند ؟ 500 هزار تومان جریمه فقط . طرف هم پول جریمه رو از جیب مردم میکشه بیرون
حمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
1
ای داد از این همه
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
0
مملکت...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
0
بدبختی اینجاست که همه اینها نهایت حل می شه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
کنترل بهداشت فرآورده های خام دامی با سازمان دامپزشکی هست که زیر نظر جهاده که این سازمان نه امکاناتی داره نه نیرو، متاسفانه هیچ توجهی به این سازمان نمیشه،من خودم کارمند سازمان دامپزشکی هستم که سالهاست ما با بحران نیروی انسانی مواجهیم وزارت جهاد هم متاسفانه هیچ توجهی به ما نداره،یا شایدم هیچ اعتقادی به سازمان دامپزشکی نداره.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین