کد خبر: ۳۶۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۰:۴۰

موضعگیری اخوان المسلمین سوریه علیه بشار اسد

آفتاب‌‌نیوز : بیانونی به روزنامه انگلیسی "فاینشنال تایمز" مدعی شد: از نظر ما رهایی از رژیم دیکتاتوری سوریه ازچندین راه امکان پذیر است .
وی اضافه کرد: درجریان دوره انتقالی می توان از طریق افراد داخل حکومت بشار اسد اقدامات لازم را برای تغییر حکومت انجام داد.

خدام یکی از مقامات راشد دولت سوریه پس ازاعلام کناره گیریش از دولت درژوئن 2005، اخیرا طی گفتگوی با شبکه خبری العربیه سخنانی تندی را علیه بشار اسد رئیس جمهوری کشورش عنوان کرد.

با این حال بیانونی به روزنامه فاینشنال تایمز گفت : با وجود اینکه از اظهارات خدام درمورد دمکراسی قانع نشدم اما احتمال می دهدم که وی بیدار شده و تصمیم به کناره گیری از دولت سوریه را گرفته است زیرا بشار سوریه را به سوی یک فاجعه سوق می دهد.

وی افزود : با وجود اینکه خدام باید انگیزه خود را از کناره گیری از دولت سوریه و دوره گذشته خود اعلام کند اما من می توانم با او برای تغییر سوریه همکاری کنم .

رئیس گروه اخوان المسملین درسوریه تصریح کرد :به اینکه خدام دیگران را تشویق می کند اعتقاد دارم و امیدوارم افراد داخل حکومت بشار بویژه علوی ها و سنی ها از دولت کناره گیری کنند چرا که آینده سوریه ناگوار است .

خدام 73 ساله که هم اکنون در پاریس به سر می برد در دوران حکومت حافظ اسد رئیس جمهوری فقید سوریه یکی از افراد صاحب نفوذ دراین کشوربود. حافظ اسد پدر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سال 2000 میلادی درگذشت .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین