کد خبر: ۳۶۰۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

هشدار درباره احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا/ "اروپا در سراشیبی بی‌انتها است"

رئیس پارلمان اروپا ضمن هشدار در خصوص آنکه اتحادیه اروپا در یک "سرازیری لغزنده بی‌انتها" قرار گرفته و اکثریت خاموش این خطر را دستکم گرفته‌اند، از سیاستمداران اتحادیه اروپا خواست تا تعهد خود را نشان دهند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری دویچه وله، مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا امروز (سه شنبه) از اتحادیه اروپا خواست تا تهدید کنونی علیه این بلوک 28 عضوی را دست کم نگیرند.

وی افزود: اعتماد بسیاری از مردم به کل نهادها اعم از نهادهای ملی و اروپایی سلب شده است. در حال حاضر خطر انفجار درونی اتحادیه اروپا به خاطر جنبش‌های احزاب مردد به اتحادیه اروپا در بین شکورهای عضو این بلوک وجود دارد.

این سیاستمدار سوسیال دموکرات آلمانی گفت: اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، درخواست‌های دیگر نیز برای برگزاری رفراندوم مربوط به خروج از این بلوک مطرح خواهد شد.

وی ضمن اذعان به این مساله که تعهد اعضا به اتحادیه اروپا همچنان کم است افزود: اکثریت خاموش فکر می‌کنند در آخر همه چیز خوب خواهد بود. نتیجه منفی رفراندوم اخیر هلند در خصوص توافق نامه عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا نشان داد این خیال که فکر کنیم در آخر همه چیز خوب تمام می‌شود یک استدلال غلط است.

به گزارش ایسنا، مارتین شوتلز ادامه داد: در اروپا ما در یک سراشیبی قرار گرفته‌ایم؛ چرا که رهبران اتحادیه اروپا تعهد کمی را در خصوص این ایده اروپایی از خود نشان می‌دهند. تمامی دولت‌ها برای به دست آوردن قلب مردم به شدت تلاش می‌کنند. از تمامی شما می‌خواهم تا با یک تعهد قاطعانه و شفاف به این بلوک با پاسخ‌های آسان مردان به اتحادیه اروپا مقابله کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین