کد خبر: ۳۶۰۲۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

جایزه 700 هزار دلاری چین برای به دام انداختن تروریست‌ها

مسئولان منطقه خودمختار «سین كیانگ» در شمال غرب چین كه اصلی‌ترین هدف تروریست ها در سال های اخیر بوده است، اعلام كرده‌اند به هر شهروندی كه اطلاعات مهمی درباره فعالیت و عملیات گروههای تروریستی ارائه كند، 775 هزار دلار جایزه می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
این تازه ترین مورد از اقدامات دولت چین در مبارزه فراگیر با فعالیت های خرابكارانه پس از تصویب قانون ضد تروریسم در مجلس این كشور در سال گذشته میلادی است.

چین به تازگی از كشورهای گروه «جی 20» نیز خواسته بود كه اگر اطلاعاتی در باره جنبش ها، گروه ها و مهره های تروریستی دارند در اختیار این كشور بگذارند.

فعالیت های تروریستی بخصوص در مناطق شمال غرب چین و با هدف جدا كردن سین كیانگ از چین باعث نگرانی شدید پكن است.

منطقه خودمختار سین كیانگ كه اقلیت «اویغور» ترك زبان از جمله بخش كثیری از جمعیت آن را تشكیل می دهند به گفته مسئولان چین هدف جنبش تروریستی تركستان شرقی است كه قصد جدایی طلبی دارد.

دولت محلی و پلیس اعلام كره اند كه پرداخت جایزه بر اساس اهمیت اطلاعات صورت می گیرد و از 300 تا 775 هزار دلار متغیر است.

بر اساس گزارش منتشر شده در تارنمای «چاینا ارگ»، این پاداش به افرادی داده خواهد شد كه اطلاعات با ارزش خود را به نیروهای پلیس ارائه دهند.

پلیس از شهروندان سین كیانگی خواسته است اطلاعات مهم درباره عملیات و فعالیت های تروریستی، حریق عمدی، آدم ربایی، براندازی، جدایی طلبی، افراط گرایی و انفجار تاسیسات زیربنایی را در اختیار مسئولان قرار دهند.

پلیس همچنین در بیانیه ای خاطرنشان كرده است كه اگر اطلاعات با ارزش باشد فرد می تواند از مزایای دیگری چون یك شغل دولتی و یا بیمه تامین اجتماعی برخوردار شود.

پلیس می گوید در سال 2014 میلادی كه شروع به پرداخت پاداش تا مرز 120 هزار دلار كرده موفق به كسب اطلاعاتی در باره 80 عملیات تروریستی شده است.

چین فعالترین گروه تروریستی منطقه را جنبش تركستان شرقی می داند كه خواستار جدا كردن سین كیانگ از خاك این كشور و تاسیس كشور مستقل «تركستان شرقی» دارد.

مسئولان امنیتی چین اواخر سال گذشته و در راستای مبارزه با تروریسم در این كشور، از اختصاص جوایز نقدی 15 هزار دلاری به افرادی خبر داده بودند كه به افشای فعالیت های تروریستی آنلاین در فضایی مجازی اقدام می كنند.

به گزارش ایرنا، چین معقتد است كه برخی از جریانات وابسته به گروه های تروریستی با سوءاستفاده از ابزارهای اطلاع رسانی چون «وی بو»؛ نسخه چینی «توئیتر» یا شبكه های پیام رسانی چون «وی چت» به شستشوی مغزی زنان و جوانان پرداخته و آنان را با مقاصد خود همسو می كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین