کد خبر: ۳۶۰۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
از سوی یک کارشناس ارشد بازارهای مالی

علت روند نزولی بورس مشخص شد

روند نزولی بورس در روزهای اخیر، بلاتکلیفی فضای کسب و کار و نبود دورنمای روشن در اقتصاد از جمله عوامل مطرح شده از سوی یک فعال بازار سرمایه بود که وی عنوان کرد اگر فضای کسب و کار از بلاتکلیفی خارج شده و اثر مذاکرات هسته‌ای در شرکتها نمایان شود، بازار سرمایه روند بهتری را طی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : شاهین شایان آرانی- کارشناس ارشد بازارهای مالی- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به علت روند نزولی بورس در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه فضای کسب و کار از حالت رونق دور شده و ترمز فضای کسب و کار کشیده شده است، بورس حالت خماری به خود گرفته، زیرا بازار سرمایه تصویر دورنمای فضای کسب و کار کشور را نزد بازیگران اقتصادی نشان می دهد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه شاهد درگیری سیاسی در داخل کشور هستیم به طوری که اختلاف نظرها فضا را کدر کرده است باید صبر کینم تا فضا روان شود و منابع خارجی محقق شود زیرا دعواهای سیاسی به فضای کسب و کار کمک نمی کند و هر چقدر دعوای سیاسی کمتر رخ دهد، فضا را آماده تر می کند. بنابراین آغاز حرکت مثبت بورس و چشم انداز بازار سرمایه بستگی به این دارد که فضای کسب و کار از حالت بلاتکلیفی خارج شده و اثرات مذاکرات هسته ای در فضای عملیاتی اقتصاد و شرکتها مشاهده شود.

این کارشناس ارشد بازارهای مالی با بیان اینکه بازار سرمایه فضای کسب و کار را نشان می دهد، تاکید کرد: بنابراین می توان گفت که بلاتکلیفی و روشن نبودن دورنمای آینده اقتصاد روند حرکتی بورس را تحت تاثیر قرار داده است، لذا هرچقدر به سمت روشن شدن وضعیت برنامه های اقتصادی حرکت کنیم بازار سرمایه عملکرد بهتری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه که در ماه های پایانی سال 1394 روند جهشی را تجربه کرد و موفق به کسب بازدهی 28 درصدی شد، از ابتدای سال جاری بر خلاف پیش بینی‌ها وارد فاز استراحت شده و روند نزولی را طی کرده است که این روند نگرانی‌هایی را در بین اهالی تالار شیشه‌ای ایجاد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین