کد خبر: ۳۶۰۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲

بانك ها ملزم به پرداخت تسهیلات ازدواج شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب كردند كه بانك ها به منظور حمایت از ازدواج جوانان به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه و جاری ، تسهیلات ازدواج پرداخت كنند.
آفتاب‌‌نیوز : نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بند الحاقی را با 144 رای موافق، 16 رای مخالف، 9رای ممتنع از 196 نماینده حاضر به پیشنهاد غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران به بخش درآمدی لایحه بودجه سال 95 كل كشور الحاق كردند.

نمایندگان مجلس در این بند الحاقی مصوب كردند كه به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانك مركزی موظف است كلیه بانك ها و موسسات اعتباری كشور را ملزم كند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاركت كرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسملین غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در این پیشنهاد گفت: جامعه و حكومت اسلامی به دنبال افزایش ازدواج است زیرا این موضوع سنت پیامبر(ص) بوده و برای این كه بتوانیم این سنت را در جامعه گسترش دهیم بسیاری از جوانان احتیاج به وام قرض الحسنه ازدواج دارند كه می توان با تصویب این مصوبه كمكی به زوج های جوان كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین