کد خبر: ۳۶۰۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

هشدار نسبت به خروج انگليس از اتحاديه اروپا

رييس پارلمان اروپا روز سه شنبه اعلام كرد كه خروج انگليس از اين اتحاديه مي تواند به فروپاشي اين اتحاديه بيانجامد.
آفتاب‌‌نیوز :
پايگاه خبري نشريه انگليسي اكسپرس امروز در گزارشي اعلام كرد كه 'مارتين شولتز' رئيس پارلمان اروپا پيش بيني كرد كه خروج انگليس از اتحاديه اروپا مي تواند به فروپاشي اين اتحاديه بيانجامد.

وي درمصاحبه با روزنامه آلماني 'فرانكفورترآلگماينه' ابراز اميدواري كرد كه نتيجه همه پرسي كه در ماه ژوئن در انگليس براي خروج اين كشور از اتحاديه اروپا انجام خواهد گرفت، بتواند منجر به ماندن انگليس در اين اتحاديه شود، در غير اين صورت احتمال فروپاشي خود اتحاديه نيز حتمي خواهد بود.

شولتز با هشدار نسبت به آينده اين اتحاديه با تصميم مردم انگليس درهمه پرسي افزود: امروزه بسياري از شهروندان اروپايي به آينده اين اتحاديه با ديده ترديد مي نگرند و به دليل اختلافات بوجود آمده در ميان اعضاي آن، حتي بروكسل را نيز مانعي براي حل مشكلات درون اين اتحاديه مي دانند، اين درحالي است كه اين اتحاديه پيشتر به عنوان ابزاري براي حل و فصل اختلافات درسطح قاره اروپا شكل گرفته بود اما متاسفانه بسياري از افراد گمان مي كنند كه اين اتحاديه خود به جاي يك راه حل مشكلات اروپا، به بخشي از مشكل اصلي تبديل شده است. 

وي اظهار داشت: چنانچه انگليس از اتحاديه اروپا خارج شود، بي ترديد همه 27 كشور بعدي اين اتحاديه نيز تمايل چنداني به ماندن در آن نخواهند داشت، لذا فروپاشي آن نيز به گونه اي قطعي خواهد شد.

وي با بيان اينكه مدتي است اتحاديه اروپا شيب رو به پايين را طي مي كند، افزود: اگرچه افراط گرايان در اين اتحاديه امروزه در اقليت قرار گرفته اند، اما مخالفت هلند با توافقنامه مشاركت با اوكراين حاكي از آن است كه نبايد به پايان خوش اين اتحاديه اروپايي اميد داشت. 

شولتز در ادامه اين گفت وگو گفت: امروزه بسياري معتقدند خود اتحاديه اروپا به سبب عدم توانايي در حل مسائل فزاينده خود از جمله بحران بدهي هاي حوزه اروپا، پناه جويان و تهديدات تروريستي به يك بحران بزرگتر تبديل شده است كه بايد براي ادامه حيات آن چاره اي جست.

صندوق بين المللي پول نيز امروز درآخرين گزارش خود هشدار داد كه چنانچه انگليس از اتحاديه اروپا خارج شود خسارت هاي عميق و گسترده اي به وضعيت اقتصادي منطقه و جهان تحميل خواهد شد. 

اين گزارش، خروج انگليس را چالش عمده براي هم خود اقتصاد انگليس و هم براي كل اروپا خوانده و افزوده است: حتي صرف اطلاع رساني ها براي برگزاري همه پرسي 23 ژوئن در انگليس براي خروج از اتحاديه اروپا موجب بروز بي ثباتي در سرمايه گذاري ها در اين كشور و در سطح اتحاديه شده است. 

به گزارش ایرنا، همه‌پرسي در موردماندن يا خروج انگليس از اتحاديه اروپا 23 ژوئن (سوم تير ماه) در انگليس برگزار مي‌شود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین