کد خبر: ۳۶۰۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

اقدام بی‌سابقه کره شمالی

کره شمالی در اقدامی غیر منتظره برای اولین بار جزئیات برنامه توسعه تسلیحاتی خود را منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
کره شمالی پیش از تشکیل کنگره حزب حاکم در ماه آینده برای اولین برا برنامه توسعه تسلیحاتی خود را منتشر می‌کند و بدین ترتیب تمایل خود برای تولید موشکهای هسته‌ای دوربرد با وجود تحریم‌های بین‌المللی را به نوعی آشکار ساخت.

تا پیش از این دستیابی به اطلاعات درباره برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی به سختی صورت می‌گرفت و دولتها و کارشناسان خارجی تنها به تصاویر ماهواره‌ای و اجزاء بدست آمده از آزمایشات هسته‌ای پیونگ‌یانگ بسنده می‌کردند. اما تنها طی یک ماه کره شمالی مقالاتی به همراه جزئیات آزمایشات صورت گرفته و همچنین اقدامات دیگر در ارتباط با ساخت یک موشک بالستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را منتشر کرد.

جان اسچیلینگ، مهندس هوا فضا با تخصص سیستم‌های ماهواره‌ای به رویترز گفت: تصاویر نزدیک از فعالیتهای آزمایشی کره شمالی در روی زمین موضوعی است که انتظار آن را نداشتیم.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، وی در ادامه گفت: آشکار سازی بیانگر این مسئله است که راهبرد اساسی  به همان اندازه که نظامی است دیپلماتیک نیز است. برای پیونگ‌یانگ نه تنها داشتن این قابلیتها اهمیت دارد بلکه این موضوع که ما نیز به داشتن این قابلیتهای کره شمالی باور پیدا کنیم نیز مهم است.

کره شمالی در تازه‌ترین اقدام خود در این ارتباط روز شنبه از طریق رسانه رسمی خود اعلام کرد که به صورت موفق موتور جدید آی سی بی ام را مورد آزمایش قرار داده است.

چنین اخباری حاکی از آن است که کره شمالی با وجود تحریم‌های بین‌المللی تمایلی به توقف فعالیتهای هسته‌ای خود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین