کد خبر: ۳۶۰۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶

سخنگوی وزارت دفاع روسیه:روسیه همچنان در سوریه حضور دارد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از تداوم حضور نیروهای روسی در سوریه و حمایت از بشار اسد در مبارزه با تروریسم خبر داده و تاکید کرد که ما باید به سوری‌ها شانس انتخاب سرنوشتشان را بدهیم و در این راستا از آن‌ها حمایت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سرتیپ "ایگور کوناشنکوف"، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گفتگو با "دویچه وله" آلمان درباره فعالیت های مسکو در سوریه گفت: مشاوران نظامی روسیه در آماده سازی عملیات های نظامی مانند آزاد سازی پالمیرا (تدمر) و دیگر شهرها که در آن درگیری ها با داعش وجود دارد مشارکت می کنند. آن ها به کارشناسان سوری تخصص های لازم در ارتباط با کاربرد تسلیحاتی که ما در چارچوب همکاری هایمان به آن ها ارائه داده ایم را می دهند. طبیعتا ما در تنظیم و طراحی این گونه عملیات ها هم مشارکت می کنیم.

به گزارش تسنیم، وی از تداوم عملیات های جنگنده ها  و بالگردهای مدرن روسی علیه تروریست ها در سوریه خبر داده و گفت: متخصصان ما همچنین در سوریه یک عملیات انسان دوستانه را انجام می دهند، از جمله اینکه شهر باستانی پالمیرا (تدمر) را از مواد منفجره و مین ها پاکسازی می کنند.

این مقام بلند پایه روسی همچنین از همکاری فعالانه با آمریکا در چارچوب توافق روند صلح جناح های درگیر در سوریه و رفع خصومت ها خبر داده و از ارتباطات روزانه مقرهای نظارتی روسیه و آمریکا در پایگاه های هوایی این دو کشور واقع در سوریه خبر داده و گفت: ما همکاران آمریکایی خود را درباره موارد نقض آتش بس مطلع می کنیم و آن ها نیز همه اطلاعاتی که از طریق کانال هایشان دریافت می کنند در اختیار ما قرار می دهند.

کوناشنکوف در ادامه درباره برگزاری انتخابات پارلمانی در سوریه که فردا (13 آوریل) قرار است انجام شود نیز گفت:  این دشوار است که بگوییم آیا سوریه برای برگزاری این انتخابات آماده است یا نه. همه چیز نسبی است. بله بر اساس معیارهای اروپایی این کشور برای چنین انتخاباتی آماده نیست. اما ما باید یک زمانی و با چیزی شروع کنیم و این چیز باید رویکرد سیاسی باشد.

وی افزود: من خیلی به سوریه سفر کرده ام و می بینم که چه کشور منحصر به فرد و متفاوتی از نظر ذهنیت انسان ها، شیوه زندگی و مذهب مردم است. اما همه این افراد در گذشته هزاران سال با هم زندگی کرده اند. من فکر می کنم ما باید به آن ها مانند همه افراد دیگر این شانس را بدهیم که خود زندگی شان را در دست گیرند. ما نباید در این راستا برای آن ها مزاحمتی ایجاد کنیم بلکه باید از آن ها حمایت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین